آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

شبی برای نکوداشت بزرگان در شبکه مستند

مدیر شبکه مستند از برگزاری شب نکوداشت بزرگان و رونمایی از گنجینه های مستند ایران در روز 16 شهریور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما با اعلام این خبر، گفت: راه اندازی شبکه مستند گامی بود که می توانست برای مستندسازان امیدبخش باشد. اما نبود حمایت جدی، روزمرگی و ارتباط ناکافی با بدنه قوی و خلاق این حوزه، منجر به کاهش اعتماد و ریزش مخاطب شبکه شد.

وی به نگاه و شناخت ریاست سازمان از تاثیرگذاری فیلم مستند و حمایت جدی ایشان از ظرفیت و توانایی و حضور خلاقانه مستندسازان کشور اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته پس از تغییرات مدیریتی سازمان صداوسیما علاوه بر ارتقای زیرساخت های محتوایی، بصری و تکنیکی، تصمیم گرفتیم فضای بانشاطی جهت حضور و همراهی مستندسازان کشور با توجه به بضاعت محدود خود داشته باشیم.

مدیر شبکه مستند یادآور شد: برگزاری نکوداشت بزرگان و رونمایی از گنجینه های سینمای مستند، گامی در جهت تقدیر و تحکیم و تثبیت این حرکت و نگاه مدیریتی سازمان صداوسیما است.

تاجیک تاکید کرد: در این زمینه، طی چند ماه گذشته مستندهای ارزنده دهه 40، 50 و 60 را شناسایی کردیم. عملانسخه بسیاری از این آثار با توجه به پیشرفت های شتابان تکنولوژی، برای مخاطبان در دسترس نبود. ما جستجوی جدی برای جمع آوری این آثار داشتیم و ترمیم آنها را آغاز کردیم.