آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۳
فرهنگ و هنر
۵

اعلام آمادگی پلیس برای مقابله با قاچاق کتاب

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از آمادگی پلیس برای برخورد با تخلفات افراد سودجو در حوزه نشر و کتاب خبر داد و گفت: در صورتی که وزارت ارشاد یا نهادهای مذکور چنین درخواستی را از پلیس داشته باشند ما نیز وارد عمل خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، حدود 20 روز پیش نیروی انتظامی در همکاری مشترک با سازمان سینمایی و دیگر نهادهای فرهنگی، طرحی را به منظور برخورد با قاچاق و عرضه غیرمجاز محصولات سمعی و بصری به مرحله اجرا درآورد؛ طرحی که گفته می شود جلوی سود میلیاردی سودجویان را گرفته و با استقبال اهالی فرهنگ و سینما روبه رو شد. در این بین حوزه نشر نیز وضعیتی مشابه دارد و افراد سودجو با کپی و زیراکس کردن کتاب هایی که بعضا مجوز چاپ نیز دارند بدون پرداخت حق ناشر و نویسنده اقدام به فروش آن کرده اند.

البته کتاب های غیرمجاز نیز در این حوزه خرید و فروش می شود؛ موضوعی که پیشتر مورد انتقاد سردار احمدی مقدم فرمانده سابق ناجا نیز واقع شده بود.

حالاسردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی درباره این که آیا ممکن است پلیس طرحی مشابه به آنچه را که در حوزه برخورد با قاچاق فیلم انجام داده بود در حوزه نشر نیز به مرحله اجرا دربیاورد، گفت: احتمال اجرای چنین طرحی وجود دارد و اتفاقا ممکن است نیاز هم باشد.