آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۴
حوادث
۱۳

پنج قاره

تیراندازی مرگبار در دانشگاه

مقامات ایالت جورجیای آمریکا از کشته شدن دانشجویی در حادثه تیراندازی در دانشگاه ایالتی «ساوانا» خبر دادند. مقامات ایالت جورجیا اعلام کردند در حال بررسی نحوه وقوع این حادثه هستند و به همین علت، این دانشگاه ایالتی تعطیل شده است. در بیانیه منتشرشده در پایگاه اینترنتی دانشگاه ایالتی ساوانا آمده است، دانشجویی که در حادثه تیراندازی کشته شد، «کریستوفر استارکس» نام دارد که دانشجوی سال اول بود. براساس این بیانیه، وی پس از آنکه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، به بیمارستان منتقل اما در آنجا فوت شد. تاکنون هیچ کس در ارتباط با این حادثه بازداشت نشده است.

«اریکا» 20 قربانی گرفت

توفان استوایی اریکا که منطقه کاراییب را دربر گرفته، به مرگ دست کم 20 نفر در جزیره دومینیکا منجر شده است. پیش بینی شده که سرعت باد در هائیتی و جمهوری دومینیکن به 85 کیلومتر بر ساعت برسد. علاوه براین در ایالت فلوریدای آمریکا نیز وضعیت اضطراری اعلام شده است زیرا انتظار می رود توفان اریکا امروز به این منطقه برسد. مقامات جزیره دومینیکا با بیان اینکه در این حادثه دست کم تعداد 31 نفر ناپدید شده اند، اظهار کردند: صدها خانه، پل و جاده تخریب شده است.

بازداشت 10 قاچاقچی انسان

پلیس ایتالیا 10 نفر را در ارتباط با مرگ ده ها مهاجر که بر اثر خفگی در انبار یک قایق در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده بودند، بازداشت کرد. بازداشت این افراد پس از ورود آنها به همراه اجساد قربانیان به شهر «پالرمو» در جزیره سیسیل صورت گرفت. متهمان هفت مراکشی، دو سوری و یک تبعه لیبی هستند و براساس گفته های مهاجران نجات یافته به قتل متهم شده اند. «موریزیو اسکالیا»، دادستان دادگاه پالرمو که در مورد مرگ مهاجران و شبکه قاچاق آنها تحقیق می کند، می گوید: «اتهامات وارده کمک به مهاجرت غیرقانونی و قتل را شامل می شود. ما آنها را به قتل متهم کردیم زیرا مهاجران در محل انبار کشتی که یک مترونیم ارتفاع و چهار متر طول داشته درهم فشرده شده بودند و به علاوه در این فضا موتور قایق هم قرار داشت». طبق گفته مهاجران نجات یافته، قاچاقچیان مهاجران را در زیر عرشه کشتی مورد ضرب وشتم قرار دادند و آنها را با چاقو تهدید کردند که از آنجا خارج نشوند. به گفته دادستان پالرمو، علت مرگ مهاجران کمبود اکسیژن، استنشاق دود موتور قایق و رفتار قاچاقچیان است.