آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۳
ایران
۱۵

استانداردهای بوم گردی در کشور تدوین شد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از تدوین استانداردهای بوم گردی با هدف توسعه گردشگری براساس ظرفیت های بومی هر منطقه خبر داد.

به گزارش فارس، مرتضی رحمانی موحد در همایش توسعه گردشگری شاهرود گفت: براساس این طرح برای تبدیل اقامتگاه های محلی به بوم گردی، تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد 4 درصد از محل صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می شود. وی با بیان این که صنعت گردشگری کشور در دو سال عمر یازدهم جهش یافته است، افزود: این توسعه به دلیل برندسازی مفاهیم و تلاش برای اجرایی شدن اهداف توسعه گردشگری در کشور بوده است.

رحمانی موحد شاخصه گردشگری شاهرود در استان سمنان را نیز گردشگری عرفانی عنوان و بر استفاده از ظرفیت بومی این منطقه برای توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: ظرفیت های بومی هر منطقه باید شاخصه آن منطقه برای توسعه گردشگری قرار گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور یادآور شد: دولت برای توسعه گردشگری بویژه ورود گردشگران خارجی دو تمهید ویژه دارد.

به گفته رحمانی موحد، افزایش زمان اعتبار روادید فرودگاهی گردشگران خارجی از 15 به 30 روز و پیگیری وزارت امور خارجه در مورد صدور روادید الکترونیکی، دو مصوبه دولت برای تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: این سازمان سه راهبرد برای توسعه گردشگری کشور دارد که شامل جذب حداکثری گردشگر خارجی، توسعه گردشگری داخلی و توسعه فناوری اطلاعات و گردشگری الکترونیک می شود.