آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۳
جامعه
۱۷

معاون گردشگری خبر داد: افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری بویژه ورود گردشگران خارجی دو تمهید ویژه دارد.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه همایش توسعه گردشگری شاهرود، بیان کرد: افزایش زمان اعتبار روادید فرودگاهی گردشگران خارجی از 15 به 30 روز و پیگیری وزارت امور خارجه در مورد صدور روادید الکترونیک، دو مصوبه دولت یازدهم برای تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است.

وی اظهار کرد: سال 93 بیش از پنج میلیون گردشگر خارجی به کشور وارد شد و در دولت تدبیر و امید نیز برنامه های مهمی برای افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری با اشاره به تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری، از بهره برداری 940 واحد تاسیسات گردشگری طی سال گذشته در کشور خبر داد و عنوان کرد: این واحدهای تاسیسات گردشگری شامل واحدهای بین راهی، پذیرایی و اقامتی بود.

رحمانی موحد تاکید کرد: امسال نیز همین تعداد واحد گردشگری به تاسیسات و ظرفیت گردشگری کشور اضافه می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور یادآور شد: این سازمان سه راهبرد برای توسعه گردشگری کشور دارد که شامل جذب حداکثری گردشگر خارجی، توسعه گردشگری داخلی و همچنین توسعه فناوری اطلاعات و گردشگری الکترونیک می شود.