آرشیو دوشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۶۷
بازار موبایل
۲۷

تصویر رسمی نسخه سفیدرنگ لومیا 950 منتشر شد

جی اس ام: رفته رفته خبرهای بیشتری از پرچم داران بعدی مایکروسافت می شنویم.

پس از فاش شدن اطلاعاتی در مورد مشخصات سخت‎افزاری لومیا 940 یا لومیا 950، اکنون تصویر رسمی این گوشی که با اسم رمز Talkman شناخته می‎شود، به بیرون درز کرده است.

چند روز پیش خبری منتشر شد که اولین تصاویر رسمی از پرچم داران جدید مایکروسافت را به ما نشان داد. این پرچم داران که تاکنون آنها را با اسم رمز Cityman و Talkman می شناختیم، قرار است اولین گوشی های هوشمندی باشند که با سیستم عامل ویندوز 10 به بازار می آیند. با این حال هنوز هم بر سر نام اصلی این دو گوشی بحث است. احتمال می رود که Talkman در زمان عرضه لومیا 940 یا لومیا 950 نام بگیرد و Cityman لومیا 940 XL یا 950 XL نام نهاده شود.

اخبار منتشرشده در هفته گذشته تصویری از نسخه سیاه رنگ Talkman را به ما نشان داد و اکنون تصاویری از نسخه سفیدرنگ این گوشی به بیرون درز کرده است. با توجه به تصویر منتشرشده، رنگ این گوشی کاملاسفید نیست و در واقع بدنه ای نقره ای رنگ با هاله سیاه در لبه های خود دارد.

البته قسمت جلو بدنه همچنان سیاه باقی مانده است. انتظار می رود که Talkman (لومیا 940 یا 950) نسخه کوچک تر لومیا 940 XL یا 950 XL باشد و از نمایشگر 2/ 5 اینچی با رزولوشن Quad HD استفاده کند. در مورد دیگر ویژگی های این گوشی به پردازنده 6 هسته ای اسنپ دراگون 808، دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی، دوربین جلو 5 مگاپیکسلی، 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا اشاره شده است.

همچنین به نظر می رسد گوشی ها به دلیل برخورداری از فناوری ضبط صدا با دامنه بالا(HAAC) دارای 4 میکروفون در جلو و پشت خود باشند. لومیا Talkman ابعادی برابر 6/ 145 در 4/ 73 در 9 میلی متر دارد، درحالی که ابعاد Cityman، که نمایشگر 7/ 5 اینچی دارد، برابر با 153 در 79 در 6/ 8 میلی متر است.

پیش بینی می شود که مایکروسافت در تاریخ 19 سپتامبر علاوه بر این دو گوشی هوشمند از تبلت سرفیس 4 و نسل دوم دستبند هوشمند خود نیز رونمایی کند.