آرشیو دوشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:17 صیاد ایرانی از دست دزدان دریایی فرار کردند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 17 تن از صیادان «کنارکی» که پنج ماه پیش گرفتار دزدان دریایی شده بودند موفق به فرار از دست آنان شدند.

محسنعلی گلشنی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ناقص بودن اطلاعات درباره نحوه فرار این صیادان اظهار داشت: 17 صیاد شناور کنارکی فروردین ماه امسال در دست دزدان دریایی سومالیایی گرفتار شدند و مسئولان ایرانی به صورت جدی در پنج ماه گذشته پیگیر آزادی آنان بودند.

وی افزود: وزارت امور خارجه ایران و دیگر دستگاه های مرتبط در این مدت مکاتبات زیادی برای آزادی این صیادان انجام داده بودند اما با توجه به اینکه طرف مذاکره دزدان دریایی بودند یک سری عوامل بازدارنده در این رابطه وجود داشت.وی تاکید کرد: با وجود این شرایط برنامه ریزی لازم برای فراهم کردن شرایط آزادی تمام صیادان ایرانی گرفتار در چنگال دزدان سومالیایی در جریان بود.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان در تشریح کلی نحوه آزادی صیادان گفت: صیادان کنارکی که در شناور خود حبس بودند پنجشنبه هفته گذشته با استفاده از هوای توفانی موفق شدند ضمن خلع سلاح و دستگیری گروگانگیران با استفاده از موقعیت به وجود آمده فرار کنند.

وی اضافه کرد: پس از فرار این افراد دزدان دریایی با چند فروند قایق تندرو به تعقیب آنان پرداختند، اما موفق به دستگیری مجددشان نشدند، این لنج صیادی موفق شد خود را از مهلکه نجات دهد و به یک ناو اروپایی برساند.

گلشنی افزود: با همکاری نیروی دریایی ایران این لنج صیادی تا پایان هفته وارد کشور می شود