آرشیو دوشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۵
اخبار کشور
۱۰

علی لاریجانی در بدو ورود به نیویورک تصریح کرد: سه موضوع قابل بررسی در اجلاس روسای مجالس جهان دموکراسی، صلح و توسعه پایدار است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به نیویورک گفت: دموکراسی،صلح پایدار و توسعه پایدار سه موضوع قابل بررسی در اجلاس روسای مجالس جهان است.

علی لاریجانی در بدو ورود به نیویورک در گفت وگو با رسانه های ایرانی مستقر در نیویورک، اهداف این سفر پنج روزه را تشریح کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری اجلاس روسای مجالس جهان این است که این نهاد که مربوط به پارلمان های جهان است و سازمان ملل نهادی مربوط به دولتها،یک ارتباط روشنتر و نزدیکتری برقرار کند.

وی با بیان اینکه دموکراسی، صلح پایدار و توسعه پایدار موضوع اجلاس روسای مجالس است ادامه داد: اینکه در پناه دموکراسی ما به یک صلح پایدار و توسعه پایدار رسیدیم یا نه جای بحث دارد، اما از درون این همه بحثهای نظری ما به یک نظم واقعی در میدان عمل نمی رسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بین المجالس که یک نهاد متشکل از پارلمانهای کشورهای جهان است یک سابقه تاریخی نسبتا طولانی دارد و هر از چند وقتی هم در سازمان ملل جلسه اش را تشکیل می دهد. موضوع این اجلاس با توجه به شرایطی که کشورهای مختلف بخصوص در منطقه ما دارند معلوم است.

لاریجانی ملاقات با روسای مجالس دیگر کشورها را از برنامه های جانبی چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان اعلام کرد و افزود: در این دیدارها روابط دوجانبه و توسعه کشور در مسیر سرمایه گذاری های مشترک و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش علی لاریجانی و پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که او را همراهی می کنند وارد نیویورک شد و مورد استقبال غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل در فرودگاه جان اف کندی قرار گرفت.

چهارمین اجلاس جهانی روسای مجالس جهان از صبح دوشنبه نهم تا عصر