آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۱
صفحه اول
۱
خبر آخر

نامه 500 تن از اساتید دانشگاه به رییس جمهور

500 تن از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهور از سیاست ها و استراتژی های دولت تقدیر و تشکر کردند.دراین نامه آمده است:

جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و همکاران تان، امضاکنندگان زیر، از اعضای هیات های علمی دانشگاه های سرتاسر کشور، به این وسیله مراتب قدردانی خود را از سیاست های نوین دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی کشور اعلام نموده و همچنین آمادگی خود را برای همکاری هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی با آن دولت محترم اعلام می نمایند.

به اعتقاد ما تلاش دستگاه دیپلماسی کشور برای رفع تهدیدهای ریشه دار و جلب اعتماد و همکاری جامعه بین المللی درخور تحسین و ستایش است. کشور ما اکنون در یک نقطه عطف از تاریخ معاصر خود قرار گرفته است و در آستانه آن است که به کمک تدابیر نو و اتخاذ شیوه های سازنده برای تعامل با جهان در مسیر توسعه و شکوفایی همه جانبه و پایدار قرار بگیرد. دورنمای این مسیر که ثمره پایداری بر منافع ملی در کنار خردورزی در سیاست خارجی است شامل دستاوردهای بسیار مهم و حیاتی برای نسل ما و نسل های آینده است. رونق اقتصادی و توسعه اشتغال، توسعه علمی متوازن در همه رشته ها، بهره مندی از فناوری های پیشرفته و بومی کردن آنها، همکاری های علمی و فنی با دیگر کشورها، توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، گسترش امید و اشتیاق در نسل پویای جوان برای خدمت به کشور، بازگشت خیل عظیم فارغ التحصیلان به کشور، تنها گوشه ای از این دورنمای پرامید است. بدون شک وضعیت کنونی و دورنمای امیدبخش فوق ثمره صبر و شکیبایی آحاد مردم و پایداری دولت است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که کلیه هموطنان نیز در پرتوی این سیاست های جدید، مقاومت طولانی خویش را با ایفای یک نقش مثبت و فعال در ارایه چهره صحیح فرهنگ ملی و دینی خود به جهانیان تکمیل نمایند. ما امیدواریم که آن دولت محترم ضمن تنش زدایی از سیاست خارجی و پافشاری بر منافع ملی به هر طریق که صلاح می داند برای تلطیف فضای اجتماعات مردمی و ضرورت احترام به ملت های دیگر و نمادهای ملی آنها نیز اقدام کند.