آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۶
حوادث
۱۳

پنج قاره

ناپدیدشدن کودکان مهاجر از بیمارستان

پلیس اتریش اعلام کرد سه کودک سوری و خانواده های آنها که پیش تر از خودرو حامل 26 مهاجر نجات داده شدند، از بیمارستانی که در آن تحت درمان بودند، ناپدید شده اند. این کودکان، شامل دو دختر و یک پسر، بین یک تا پنج سال، روز جمعه به دلیل کم آبی شدید بدن در بیمارستانی در شهر کوچک «برانائو ام این» در مرز آلمان بستری شده بودند. پلیس می گوید آنها که در زمان انتقال به بیمارستان وضع وخیمی داشتند و تقریبا بی هوش بودند، روز شنبه از بیمارستان خارج شده اند. این مهاجران که عمدتا از سوریه، افغانستان و بنگلادش بودند از منطقه بالکان و از راه مجارستان و سپس آلمان وارد اتریش شده بودند. این در حالی است که یک روز قبل از پیداشدن آنها، جسد 71 نفر که گفته می شود آنها هم مهاجر بودند در کامیونی رهاشده در اتریش کشف شد.

سرنوشت هواپیمای ناپدیدشده مالزی همچنان در ابهام

قطعه پیداشده از بوئینگ 777، شاید اصلامتعلق به پرواز گمشده مالزی نباشد. حدود یک ماه پیش قطعه ای از یک هواپیما در اقیانوس هند پیدا و پس از تحقیقات، گفته شد این قطعه بال بوئینگ 777 است و احتمالابه پرواز ام اچ370 مالزی تعلق دارد که سال پیش با 239 سرنشین گم شد، اما برخی منابع می گویند احتمال دارد این قطعه مربوط به هواپیمای گمشده نباشد. یک منبع فرانسوی به سی ان ان گفت محققان فرانسوی هنوز مطمئن نیستند قطعه پیداشده مربوط به پرواز ام اچ370 است یا نه. البته همه مطمئن هستند قطعه پیداشده، تکه ای از بال بوئینگ 777 است، اما آزمایشگاهی در فرانسه که مسئول بررسی این قطعه است، می گوید باید عدد روی بال را شناسایی کند تا بفهمد قطعه پیداشده مربوط به چه پروازی است.

وقتی این قطعه در ساحل جزیره رئونیون فرانسه در غرب اقیانوس هند پیدا شد، بسیاری بر این باور بودند این قطعه اولین مدرکی است که می تواند به پیداکردن پاسخ به یکی از بزرگ ترین معماهای هوایی جهان کمک کند.

در حالی که فرانسوی ها شک دارند قطعه مربوط به ام اچ370 باشد، با این حال، نخست وزیر مالزی تایید کرده این قطعه مربوط به هواپیمای گمشده است.