آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۶۹
فرهنگ و هنر
۳۲

اجرای نمایشنامه اکبر رادی درنیاوران

یک کارگردان تئاتر که نمایشنامه ای از اکبر رادی را پس از 9 سال بار دیگر روی صحنه برده است، گفت: متن اکبر رادی را انتخاب کردم چون می خواستم همه چیز نمایشم در سطح حرفه ای باشد.به گزارش ایسنا کارگردان نمایش «شب به خیر جناب کنت» درباره داستان نمایشش توضیح داد: این نمایش درمورد زن و شوهری سالخورده است که در تدارک رفتن به یک مراسم عروسی هستند اما ناگهان شخصیتی دیگر وارد داستان می شود.امیرحسین گلشنی یکی از دلایل انتخاب این متن را تک پرده ای بودن آن برشمرد و افزود: این نمایشنامه جزو جذاب ترین آثار مرحوم اکبر رادی است که خود یکی از بزرگ ترین نویسندگان تئاتر ما بودند، البته این متن خیلی کم اجرا شده و تنها یکبار میکائیل شهرستانی در سال 1385 آن را روی صحنه برده است.

این کارگردان تئاتر درخصوص تغییرات احتمالی متن نیز توضیح داد: تغییری در نمایشنامه ایجاد نشده و کاملامطابق متن اصلی اجرا شده است. با وجود این، در حوزه طراحی و نحوه اجرا تلاش کردم نوگرایی داشته باشم.وی درباره سبک و حال و هوای این نمایش نیز توضیح داد: «شب به خیر جناب کنت» جزو آثاری است که زنده یاد اکبر رادی در آن از فضای رئال به فضای سوررئال و خیال انگیز رفته است و با توجه به پایبندی ما به متن، می توان گفت این نمایش اثری سوررئال است که سعی در ایجاد فضای وهم و خیال دارد.

گلشنی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل شهرت اکبر رادی، نمایشنامه ای از او را به صحنه می برد، گفت: رادی از بهترین های تاریخ تئاتر ایران است و می تواند باعث جذب مخاطب شود. اما من در ابتدا به این موضوع فکر نکردم.

وقتی نمایشنامه را خواندم مرا جذب خود کرد و از طرفی تصمیم داشتم در اولین کار حرفه ای ام، نویسنده و عوامل و بازیگران و همه چیزهای دیگر در سطح حرفه ای باشند و به مساله دیگری فکر نمی کردم.نمایش «شب به خیر جناب کنت» با بازی لیلابرخورداری، وحید آقاپور و مجتبی پیرزاده از اول شهریور ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته است.این نمایش تا سوم مهرماه هر روز به جز سه شنبه ها ساعت 19:30 در فر هنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.