آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۷
شهرستان ها
۷

معاون شهردار قم خبر داد: فروش 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری قم گفت: با همکاری دولت مبلغ 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری فروخته شد و یک هزار میلیارد تومان دیگر توسط دولت از طریق فاینانس به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

علیرضا قاری قرآن گفت: شروع کار عملیات اجرای ایستگاه های مترو آغاز شده که از مرکز قطار شهری تا میدان شهید مطهری عملیاتی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: 500 میلیارد تومان هزینه برای فاز اول پروژه قطار شهری قم وجود دارد و برای تکمیل آن نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بلوار مرجعیت در پردیسان از وضعیت مناسب تری نسبت به سایر طرح های عمرانی در حال اجرا برخوردار است که فاز اول این طرح به طول یک کیلومتر تا سه راهی شهید کریمی که بار ترافیکی فراوانی دارد تا یک ماه آینده به بهر ه برداری می رسد و باقیمانده پروژه تا دو ماه ابتدایی سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری قم هزینه این طرح را 100میلیارد تومان دانست و گفت: احداث بلوار مرجعیت برای شهر پردیسان بسیار اهمیت دارد، زیرا با راه اندازی این طرح از بار ترافیکی بلوار امین کاسته خواهد شد.