آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۷
اقتصاد
۴

بازار

رکوردزنی دلار

شرق: دلار از ابتدای سال تاکنون رکورد تازه ای زد. دیروز دلار خود را به سه هزارو 422 تومان هم رساند اما بعد از مدتی افت کرد و قیمت آن به سه هزارو 406 تومان رسید.

مصطفی قدرتی معامله گر ارز و سکه در گفت وگو با «شرق» می گوید: دیروز علاوه بر دلار، سکه نیز در مسیر افزایشی حرکت کرد. هر سکه طرح جدید در آخرین ساعات دیروز 927 هزار تومان معامله می شد اما قیمت آن در خلال معاملات تا 922هزارو 500 تومان هم پایین آمد. حباب این سکه در بازار دیروز تا شش هزار تومان کاهش یافت.

قیمت اونس طلاهم در بازارهای جهانی به وقت تهران تا هزارو 147 دلار افزایش پیدا کرد اما در آخرین لحظات بازار بر هزارو 143 دلار ایستاد.

فضای رخوت‎آلود بورس

شرق: با شکل‎گیری فضای ثبات در قیمت‎های جهانی و همچنین رشد قابل توجه هفت درصدی قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه، بورس اوراق بهادار تهران دیروز در یک فضای نسبتا مثبت به کار خود پایان داد. آرش غفاری، تحلیلگر بازار سرمایه، با بیان این مطلب به «شرق» گفت: به این ترتیب، شاخص کل بورس با رشد 25 واحدی به رقم 64هزارو 251واحد رسید و نمادهای شپنا، وبصادر، وبملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای رانفور و شبهرن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

این تحلیلگر بازار بورس افزود: با وجود فضای نسبتا مثبت در بازار دیروز، حجم پایین معاملات همچنان حاکی از بی‎رمقی و رکود در فضای بورس و همچنین فضای کلی اقتصاد است. دراین میان رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی و افزایش خزنده نرخ دلار در بازار آزاد تنها توانسته تا حدودی از شدت فضای منفی این روزها بکاهد. وی ادامه داد: طی چندروز گذشته انتشار گزارش‎های نا‎امیدکننده درباره پالایشگاه های بندرعباس و شیراز سبب شکل‎گیری موجی از ناامیدی در بین سهام داران این گروه ها شد و آینده گروه پالایشی را با ابهامات جدی مواجه کرد. به طورکلی این روزهای بازار همچنان در فضایی رخوت‎آلود و به دور از هرگونه هیجانی در حال سپری شدن است، ولی امیدواری به بهبود شرایط در آینده همچنان وجود دارد.