آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۷
ورزش
۱۸

خبر

افتتاح زورخانه شهدای ستاد ارتش

به مناسبت میلاد امام رضا(ع) زورخانه شهدای ستاد ارتش جمهوری اسلامی با حضور علی مجدآرا (رئیس فدراسیون ورزش های همگانی)، جمشید فولادی (سرپرست سازمان تربیت بدنی ارتش) و محمدرضا طالقانی افتتاح شد. در این مراسم گروهی از پیش کسوتان باستانی کار ارتش به انجام ورزش زورخانه ای پرداختند. در پایان از دست اندرکارانی که در ساخت زورخانه تلاش کرده بودند، با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

امروز مصاف بسکتبال ایران و آمریکا

تیم ملی بسکتبال ایران چهارمین پیروزی خود را در تورنمنت ویلیام جونز برابر نیوزیلند کسب کرد. به گزارش ایسنا، ایران دیروز به مصاف نیوزیلند رفت و در پایان با نتیجه 83 بر70 به پیروزی رسید. نیمه اول با نتیجه 35بر34 به نفع ایران به پایان رسیده بود. پیش از این تیم های کره جنوبی، چین تایپه «ب» و ژاپن برابر ایران شکست خورده بودند. در این دیدار حامد حدادی با کسب 17 امتیاز، 11 ریباند و دو پاس منجر به گل بهترین بازیکن بود. اصغر کاردوست نیز با 13 امتیاز، پنج ریباند و دو پاس منجر به گل و همچنین محمد جمشیدی با 13 امتیاز، سه ریباند و یک پاس منجر به گل از بازیکنان برتر میدان بودند. ملی پوشان ایران امروز در پنجمین دیدار خود به مصاف نماینده آمریکا می روند.

پرداخت 14 میلیارد به 38 فدراسیون

شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک، از توزیع اعتبار 14 میلیارد تومانی میان 38 فدراسیون خبر داد و به مهر گفت: «این بودجه با اولویت حضور در بازی های المپیک و میادین گزینشی این بازی ها میان 38 فدراسیون با رقم های متفاوت توزیع شد. در این بین سه فدراسیون کشتی، تکواندو و وزنه برداری و همچنین کمیته پارالمپیک حداکثر دریافتی را از ما داشتند. البته به احتمال زیاد والیبال هم در این ردیف قرار دارد. تیراندازی، دوومیدانی، بسکتبال، شمشیربازی، قایقرانی، تیروکمان، بوکس، دوچرخه سواری، انجمن های ورزشی، فوتبال، جودو و شنا، 12 فدراسیون دیگری بودند که در این مرحله از تخصیص بودجه، شارژ مالی شدند».