آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۷
ورزش
۱۸

جهش 20 پله ای بانوی طلایی تکواندوی ایران

فدراسیون جهانی تکواندو در حالی تازه ترین رده بندی چهار وزن المپیکی را اعلام کرد که فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی، مسعود حجی زواره و بهنام اسبقی در بین تکواندوکاران ایران (مردان) بهترین جایگاه را در اختیار دارند و کیمیا علیزاده نیز با صعود بیست پله ای، خود را به رده بیست و دوم رساند.

به گزارش جام جم، امتیازات مرحله اول مسابقات گرندپریکس (G4) در سال 2015 که در مسکو روسیه برگزار شد و همچنین مسابقات آزاد آمریکا (G1)، در این رنکینگ محاسبه شده است. تکواندوکاران تیم ملی کشورمان در مسابقات گرندپریکس با ترکیب فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، علیرضا نصرآزادانی و مسعود حجی زواره در گروه مردان و کیمیا علیزاده، شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده در گروه زنان حضور داشتند و دو مدال طلا(عاشورزاده و علیزاده) و یک برنز (یعقوبی) را به دست آوردند.

در وزن اول آقایان فرزان عاشورزاده از ایران با 437/7 امتیاز پیشتاز است و سهمیه المپیک خود را قطعی کرده است. در وزن دوم در حالی که جواد اچاب از بلژیک پیشتاز است، بهنام اسبقی در رده ششم قرار دارد و نصر آزادانی در رده 28، ابوالفضل یعقوبی 30 و محمد باقری معتمد در رده 38 است.

در وزن سوم مهدی خدابخشی پیشتاز است، او نیز مثل عاشورزاده المپیکی شدنش خود را قطعی کرده است. با این حال مسعود حجی زواره نیز چهارم است. در هر وزن از هر کشور فقط یک نفر می تواند المپیکی شود و طبعا با این شرایط حجی زواره در این وزن بختی برای المپیکی شدن ندارد. در وزن چهارم نیز در حالی که تکواندوکار ازبکستانی پیشتاز است سجاد مردانی در رده هفتم و امید عمیدی در رده سی ام هستند.

ایران در بخش زنان و در وزن اول نماینده ای ندارد، اما در وزن دوم کیمیا علیزاده با جهشی خیره کننده تا رده 22 صعود کرد. علیزاده برای کسب سهمیه المپیک از طریق این رده بندی، باید رتبه خود را به 6 برساند؛ کاری سخت که با توجه به فاصله امتیازات او و رقیبانش دور از ذهن به نظر می رسد. در وزن سوم شکرانه ایزدی با قرار گرفتن در رده 31 بهترین رتبه را بین ایرانی ها دارد و در وزن چهارم اکرم خدابنده بیستم است.