آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۳
حادثه
۱۴

ترین های هفته

گزارش هفته: «کودکی هایی که در آتش سوخت»

فرزانه و نازنین دو کودک 9 و 4 ساله اهل روستای کاظم آباد خراسان جنوبی اند که اردیبهشت امسال با انفجار یک ظرف پر از بنزین در دستان شان به شدت از ناحیه صورت و گردن دچار سوختگی شده اند. پدر و مادرشان تاکنون بیش از 40 میلیون تومان بابت هزینه درمان آنها پرداخت کرده اند. اگر دو دخترشان به بیمارستانی در آلمان اعزام شوند بهبودی بیشتری خواهند داشت: اعزامی که یک میلیارد تومان هزینه دارد. حسین احمدی نیاز، وکیل آنها نیز با انتقاد از حمایت های ناچیز بیمه سلامت روستاییان می گوید که در تلاش هستند تا این دو کودک مشمول قانون جبران خسارت حوادث شوند.

پرونده هفته: «تغییر در پرونده قتل ستوان ناجا»

جوانی 20 ساله که به اتهام «قتل عمد» یکی از ماموران ناجا در چهارشنبه سوری 92 دستگیر شده است در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به «قتل شبه عمد» محکوم شد. آرش پیش از این متهم شده بود در چهارشنبه سوری 92 با پرتاب «عمدی» نارنجک دستی به سمت ستوان دوم هادی دلاور، او را از ناحیه سر به شدت مجروح کرد و منجر به شهادت او شده است. این در حالی است که متهم با وجود اعتراف به قتل در بازجویی ها، در جلسات دادگاه خود را بی گناه معرفی کرد و اتهام قتل مامور ناجا با پرتاب نارنجک دستی را نپذیرفت. در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده نیز، چهار مطلع به جایگاه احضار شدند که شهادت آنها درباره روز حادثه، منجر به تفهیم اتهام «قتل شبه عمد» به متهم شد.

حادثه هفته: «خودسوزی معلم آرامی که نتوانست آرام بماند»

منصور کیهانی، معلم آموزش و پرورش شهرستان سنقر اقدام به خودسوزی کرد و کشته شد. یکی از همکاران او درباره حادثه می گوید: «آقای کیهانی مرد متواضعی بود و 18 سال بود که از همسر قطع نخاع شده اش، پرستاری می کرد. او چهار فرزند دارد. پیگیری او برای اینکه بتواند نزدیک به خانه باشد به جایی نرسید.»