آرشیو یکشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۷۲
استان ها
۱۸

آذربایجان شرقی به کانون تجاری سازی تحقیقات تبدیل می شود

رعنا نیک رفتار

دنیای اقتصاد، تبریز،: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری استان هم از نظر فیزیکی و هم از نظر محتوای علمی و اقتصادی آبروی استان به شمار می آید. محمدعلی حسین پور فیضی گفت: این پارک در سال 91 بین 32 پارک سراسر کشور به عنوان پارک موثر و نمونه انتخاب شد و در سال 92 هم به عنوان مرکز رشد برتر کشور شناخته شد. وی گفت: توسط شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان 154 اختراع ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه 189 موسسه دانش بنیان و فناوری از پارک علم و فناوری استان فارغ التحصیل شده و ایده خود را به تولید و تجاری سازی رسانده اند، افزود: از سال 82 تاکنون 278 شرکت فناوری توسط این پارک حمایت شده و اکنون 79 موسسه فعال در حال عقد قرارداد با پارک علم و فناوری هستند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پردیس های تخصصی پارک در استان، آذربایجان شرقی به بزرگ ترین کانون توسعه نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیقات در کشور تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد پردیس های تخصصی با هدف کمک به ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی یافته های پژوهشی دانشگاه ها به عنوان برنامه پیشنهادی برای تصویب و صدور دستور اجرایی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

حسین پور فیضی همچنین به عقد تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری استان با پارک فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: این تفاهم نامه در زمینه های بسترسازی توسعه مبادلات علمی و دانش فنی، ایجاد زیرساخت های بازار، حمایت از شرکت های تحت پوشش طرفین، اجرای طرح های مشترک علمی و فنی و برگزاری مشترک نمایشگاه ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی مبادله شده است.