آرشیو یکشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۷۲
خبر
۶

معاون وزیر کار خبر داد: اختصاص هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های شغلی

ایرنا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های جدید اشتغال زایی در قالب تعاونی های کوچک خبر داد.حسن طایی گفت: این تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید برای حمایت و توسعه کسب وکارهای خرد و کوچک به متقاضیان واجد شرایط اختصاص می یابد.

وی افزود: پیش بینی می شود با اختصاص این میزان اعتبار تا پایان امسال حداقل برای 100هزار نفر در قالب تعاونی های کوچک با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید شغل ایجاد شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمام فعالیت ها و تعاونی های کوچک در حوزه های کشاورزی، زراعت وباغبانی، صنایع دستی، دام و طیور جزو صنایع کوچک تعاونی های تولیدی هستند.

طایی تصریح کرد: متقاضیان به خصوص دانش آموختگان دانشگاه ها با ارائه طرح های تجاری توجیه دار و درخواست تسهیلات از ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی یا صندوق های کارآفرینی امید در شهرستان ها می توانند از تسهیلات پیش بینی شده بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: همه متقاضیان تسهیلات این بخش باید توجه داشته باشند که رویکرد این بخش دانش محوری و تعاونی های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: این تعاونی ها برای کسب و کار با تولید و ارائه محصولات نو باکیفیت بالاو قیمت پایین و قابل رقابت با تولیدات داخل و خارج شکل گرفته اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تاکید ما بر این است که مشاغل جدید دراین بخش در قالب خوشه ها، شبکه ها وبرندهای خاصی شکل بگیرند که در عرصه بازار رقابت بتوانند داوم بیاورند.

طایی ادامه داد: باید با افزایش تولید، آمار بیکاری را در کشور کاهش دهیم و در مسیر چشم انداز توسعه حرکت کنیم.