آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۶
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

توسعه آزادگان جنوبی شتاب می گیرد

چنانچه مذاکره با شرکت های داخلی و خارجی برای حفاری چاه های باقی مانده آزادگان جنوبی به عقد قرارداد منتهی شود، 12 دکل دیگر به دکل های مستقر در این منطقه اضافه می شود و حجم فعالیت ها در آزادگان جنوبی افزایش می یابد.

بازدید رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران از بورس تهران

هیات انگلیسی متشکل از رئیس و مدیرکل اتاق بازرگانی انگلیس و ایران، دوشنبه 13 مهر 94 از تالار حافظ بازدید کردند.

شاخص بورس های جهانی افزایش یافت

با تقویت دلار امریکا ارزش شاخص بورس های جهانی در دومین روز کاری هفته جاری بار دیگر روند صعودی به خود گرفتند

قیمت نفت افزایش می یابد

بانک امریکایی مریل لینچ اعلام کرد از آنجا که به نظر می رسد ذخایر نفت جهانی در سه ماهه آخر امسال برای نخستین بار در هشت فصل اخیر متعادل شود، قیمت جهانی نفت در آستانه افزایش قرار دارد.

رئیس اوپک به اتهام پولشویی دستگیر شد

سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه در نشست خبری با رسانه های خارجی اعلام کرد: مادوئکه 59 ساله وزیر سابق نفت این کشور که هنوز رئیس اوپک است، به اتهام پولشویی در لندن دستگیر شد.

افت 23 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات چهارمین روز کاری هفته(سه شنبه) با 23 واحد افت به ارتفاع 61 هزار و 209 واحدی عقب نشینی کرد.در پایان معاملات بازار سرمایه، داد و ستد 365 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 86 میلیارد تومان در25 هزار نوبت رقم خورد. ارزش روز بازار نیز حدود 261 هزار میلیارد تومان است.

صنایع کوچک به 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند

غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: صنایع کشور برای تامین سرمایه در گردش خود به حدود 120هزار میلیارد ریال تسهیلات نیازمند هستند.