آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۶
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

سعودی گازت (عربستان): ریاض که به سیاست های تروریست پرورانه و گسیل افکار تکفیری به منطقه و جهان شهره است، در دام خودساخته گیر افتاده به طوری که یک منبع آگاه در وزارت کشور عربستان اعلام کرده است، در 4 ماه اخیر 906 تروریست سعودی در این کشور دستگیر شده اند.

صباح (ترکیه): رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نخستین سفر رسمی خود به بروکسل گفت: «جدا کردن تقدیر و آینده اروپا از تقدیر و آینده ترکیه غیرممکن است. اردوغان درباره بحران مهاجران نیز گفت: ترکیه به تنهایی بار این بحران را به دوش می کشد. در حالی که برای حل این بحران برداشتن گام هایی نظیر حمایت و آموزش مهاجران و پاکسازی منطقه از تروریست ها ضروری است.

پاکستان آبزرور (پاکستان): در پی تحریم صدور نفت و کالاهای اساسی از هند به نپال، دولت کاتماندو به دهلی نو هشدار داد، در صورت ادامه این روند چاره ای جز روی آوردن به چین که البته دشواری هایی هم دارد و مطلوب هند نیست، ندارد.

دیلی استار (لبنان): الیاس بوصائب، وزیر آموزش لبنان و نماینده حزب میشل عون در کابینه این کشور اعلام کرد، جلسه گفت وگوهای ملی که دیروز سه شنبه با حضور نمایندگان تمام احزاب و جریان های سیاسی لبنان برگزار شد، «آخرین شانسی» بود که عون به این مذاکرات داد و دیگر حاضر نیست وقت خود را صرف شرکت در نشست های اینچنینی کند.