آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۶
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون صنایع مجلس:پول خرد باقی مانده در کارت های هدیه باید به مردم برگردد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عالی ترین مرجع نظارتی بانک ها موظف به تهیه ساز و کاری برای بازگرداندن پول خرد باقی مانده در کارت های هدیه است

بهروز نعمتی در گفت وگو با ایسنا، گفت: بانک مرکزی موظف است بانک های عامل را مکلف به تهیه ساز و کاری برای بازگرداندن پول خرد باقی مانده در کارت های هدیه کند.

به گفته نماینده مردم اسدآباد در مجلس، نرم افزار بانک ها برای پرداخت پول خرد باقی مانده در کارت های هدیه بانکی قابل تنظیم است.

وی در عین حال یادآور شد: بانک ها در برابر ارائه خدمات بانکی می توانند کارمزد دریافت کنند و هیچ منعی هم وجود ندارد که در برابر اعلام موجودی کارت هدیه سایر بانک ها 500 تومان کارمزد کسر کنند اما اینکه مردم نمی توانند پول خرد باقی مانده در کارت های هدیه را از دستگاه دریافت کنند، شائبه ساز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ارائه خدمات الکترونیکی متنوع بانکی را مورد تاکید قرار داد اما در عین حال این تنوع را خالی از اشتباه یا تخلف ندانست.

نعمتی اظهار کرد: فراهم نشدن زیرساخت های دولت الکترونیک مانع از توسعه خریدهای الکترونیکی آن طور که باید است. اگر دولت الکترونیک تقویت شود به صورت طبیعی از حجم سفرها و هزینه های شهری و اقتصادی مردم و نظام بانکی کاسته می شود.