آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۲
سیاست
۳
گفت و گوی روز

بروجردی در پاسخ به«اعتماد»: از انتشار فیلم جلسات کمیسیون برجام استقبال می کنم

گروه سیاسی |هدف گیری دلواپسان در مجلس حالاروی علاء الدین بروجردی هم متمرکز شده است. رییس کمیسیون امنیت ملی که با عضویتش در کمیسیون ویژه برجام آن چیزی را که برخی به دنبال آن بودند دنبال نکرد و در نهایت هم با پیوستن به چهار معترض دیگر کمیسیون ویژه، امضایش پای بیانیه 5نفره معترضان به گزارش این کمیسیون خورد.

دلواپسان اما حرکت بروجردی را تاب نیاوردند و در کنار تخریب لاریجانی و ابوترابی تهدید به انتشار فیلم های جلسات کمیسیون ویژه برجام کردند. فیلم هایی که می گفتند در آن از موضع گیری های این پنج نفر خروجی متفاوت با بیانیه شان بیرون خواهد آمد. علاء الدین بروجردی اما در این مورد نظر دیگری دارد و در پاسخ به «اعتماد» که در مورد این تهدید پرسیده بود تاکید کرد که از علنی شدن مشروح این مذاکرات استقبال می کند.

پاسخ کوتاه علاءالدین بروجردی به «اعتماد» را در ادامه می خوانید:
برخی نمایندگان تاکید کرده اند که در واکنش به بیانیه اعتراضی پنج عضو کمیسیون ویژه می خواهند فیلم ها و مشروح مذاکرات این کمیسیون را منتشر کنند. نظرتان در این مورد چیست؟

این افراد در انتشار این فیلم ها آزاد هستند. اتفاقا خیلی خرسند می شوم که جلسه آخر کمیسیون را که جلسه جمع بندی گزارش کمیسیون ویژه برجام بود حتما برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کنند.

چرا در مورد جلسه آخر تاکید دارید؟

ما در آن جلسه اعتراض کردیم و رییس جلسه هم صریحا اعلام کرد که از افرادی به خارج از مجلس برای تدوین گزارش کمک گرفته ایم که تحصیلات بالایی دارند. البته ما به اساتید دانشگاه احترام می گذاریم ولی مجلس دارای طبقه بندی است که گزارش پایانی را خودش تهیه کند نه دیگران. البته بازهم باید تکرار کنم که از انتشار فیلم و مشروح مذاکرات جلسات کمیسیون ویژه برجام استقبال می کنم و امیدوارم این کار صورت بگیرد.