آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۸
اخبار کشور
۱۰

واکنش مدیر دفتر آیت الله نوری همدانی به انعکاس نادرست سخنان این مرجع تقلید در برخی رسانه ها

مدیر دفتر آیت الله نوری همدانی به انعکاس نادرست سخنان این مرجع تقلید درباره مسئله برجام در برخی رسانه ها واکنش نشان داد و تصریح کرد: این مرجع تقلید تاکنون درباره مسئله برجام تایید یا ردی نداشته و بر طی مراحل قانونی آن تاکید کرده است.

حجت الاسلام محمد حسین شمس مدیر دفتر آیت الله نوری همدانی در گفت وگو با رسا، به انعکاس نادرست سخنان این مرجع تقلید درباره مسئله برجام در برخی رسانه ها واکنش نشان داد.

وی ابراز داشت: آیت الله نوری همدانی در درس خارج خود به کسانی که برجام را بررسی می کنند توصیه کردند که باید خطوط قرمز نظام، اصول انقلاب اسلامی، منافع ملی و منویات رهبری مورد توجه قرار گیرد؛ ایشان ضمن تایید تیم مذاکره کننده که به تعبیر رهبری افرادی امین هستند تاکید کردند که با توجه به سابقه بد تاریخی طرف مقابل قابل اطمینان نیستند.

حجت الاسلام شمس اظهار داشت: آنچه که این مرجع تقلید برای مسئله برجام توصیه می کنند این است که باید به دور از اختلاف و در فضایی آرام برجام کاملابررسی و نقاط و نکات منفی آن برطرف شود تا عزت اسلام، انقلاب و مردم محفوظ بماند.

مدیر دفتر آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از رسانه ها از تعبیر این مرجع تقلید که فرمودند «مساله برجام به عنوان سند در تاریخ جمهوری اسلامی ایران باقی می ماند که باید با دقت بررسی شود تا آیندگان به ما اشکال وارد نکنند» به عنوان تایید ایشان نسبت به موضوع برجام یاد کردند و از قول ایشان برجام را یک سند تاریخی خواندند در حالی که منظور معظم له چنین موضوعی نبوده است؛ ایشان تا کنون درباره مسئله برجام تایید یا ردی نداشته اند و فقط بر روند مراحل قانونی تاکید کردند.