آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۷
فرهنگ و هنر
۵

مکتبخانه آواز ایران گشایش یافت

آیین گشایش «مکتبخانه آواز ایران» چهارشنبه شب در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد؛ مراسمی که در آن علاوه بر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و جمعی از هنرمندان مطرح این عرصه حضور داشتند تا بعد از مدت ها یک اتفاق فرهنگی و هنری میان سازمانی و فراگیر را شاهد باشیم.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد گلریز، سالار عقیلی، عبدالوهاب شهیدی، لوریس چکناواریان، حسن ناهید، اسماعیل تهرانی، هنگامه اخوان، داریوش پیرنیاکان، بیژن بیژنی، اکبر محمدی، حسن ریاحی، سامان احتشامی، هادی آزرم، مهدی آذرسینا، وارطان ساهاکیان، رشید وطن دوست، فریدون شهبازیان و پری ملکی از جمله هنرمندان حاضر در این رویداد بودند.

در ابتدای مراسم، محمود صلاحی به عنوان میزبان درباره اهمیت تاسیس «مکتبخانه آواز ایران» گفت: آواز یکی از جلوه های هنر است. آواز در هنر ایرانی اصالتی ارزشمند دارد که از نسل گذشته به ما رسیده و ما نیز باید آن را به نسل بعد خود انتقال دهیم. یکی از وظایف این هنر اصیل، انتقال ادبیات از گذشته به حال است، زیرا اشعار شاعران ما برجستگی های خاص خود را دارد.