آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۸
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

صدور پسته خاش با نامی دیگر

پسته شهرستان خاش در سیستان و بلوچستان به دلیل نبود امکانات و کارگاه های فرآوری با نام پسته رفسنجان صادر می شود.

به گزارش ایرنا، «مجتبی شجاعی» بخشدار مرکزی خاش از اساسی ترین مشکلات باغداران پسته در این شهرستان را نبود کارخانه های بسته بندی و فرآوری عنوان کرد و افزود: کشاورزان شهرستان مجبور هستند پسته خود را که به لحاظ کیفیت به مراتب بهتر و بالاتر از پسته رفسنجان است به دلیل استقبال کم و نبود کارخانه بسته بندی به رفسنجان ارسال کنند، به همین دلیل پسته خاش با نام پسته رفسنجان وارد بازار می شود.

اجرای طرح پرداخت حق اشتراک نشریات محلی در کشور

به منظور رونق دادن به وضعیت مطبوعات محلی، طرح پرداخت نیم بهای حق اشتراک نشریات محلی اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر بهبهانی» رئیس هیات تعاونی مطبوعات کشور که به اردبیل رفته است در نشستی با بیان اینکه نشریات محلی برای دریافت این یارانه دست کم باید یک هزار و 500 نسخه نشریه در هر شماره منتشر کنند، گفت: برای پرداخت این مبلغ راستی آزمایی ها انجام و محل و نشانی مشترکان نشریات شناسایی می شود. ماهنامه های تخصصی نیز درصورت چاپ نشریات خود و اشتراک پذیری می توانند این مبلغ را دریافت کنند. وی با اشاره به راه اندازی سایت ثبت اطلاعات مشترکان نشریات، افزود: در این سایت مدیرمسئول یا قائم مقام وی که توسط مدیرمسئول تاییدشده، می تواند نسبت به ثبت اطلاعات لازم اقدام کند. نشریات محلی باید در روزی که منتشر می شود به دست مشترک رسیده و نشریات شهرستان های تابعه تا فاصله یک روز نیز می تواند ارسال شود. بهبهانی با اشاره به اقدام ها و تسهیلات دولت تدبیر و امید برای نشریات محلی گفت: در دولت کنونی 3 هزار روزنامه و نشریه مجوز انتشار گرفته اند، اما 600 نشریه به دلیل منتشر نشدن لغو امتیاز شده است.

پاکسازی حاشیه رودخانه «موگرمون» با حضور جوانان دوستدار طبیعت

به همت جوانان دوستدار طبیعت و با حضور رئیس شورای اداری«موگرمون» حاشیه رودخانه «جن»(موگرمون) درشهرستان لنده کهگیلویه و بویراحمد پاکسازی شد.

«خیرالله خیراندیش» مسئول میراث فرهنگی و گردشگری لنده در گفت وگو با فارس افزود: کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص شهرستان لنده دارای اکوسیستم و محیط زیست خاص و جذابی بوده که در جذب گردشگر به این استان و شهرستان نقش بسزایی دارد.