آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۸
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

الاهرام (مصر): رئیس کمیسیون انتخابات مصر اعلام کرد، در انتخابات استانی این کشور که یکشنبه هفته آینده شروع می شود، زنان برقع پوش حق رای دادن نخواهند داشت. او تاکید کرده این دست از زنان جامعه مصر تنها درصورتی حق رای دادن خواهند داشت که حداقل هنگام رای دادن برقع خود را بردارند.

جپن تودی (ژاپن): اگر سیر نزولی جمعیت ژاپن به همین ترتیب ادامه یابد در 4 دهه بعد 40درصد مردم این کشور را افراد بالای 65 سال تشکیل خواهند داد. از همین رو کابینه جدید این کشور موظف شده است، راهکاری برای افزایش میزان موالید در این کشور بیندیشد. تا جمعیت ژاپن را به بالای صد میلیون نفر برساند.

گاردین (انگلیس): جدیدترین اسناد افشا شده از سرویس اطلاعاتی ایتالیا نشان می دهد این نهاد امنیتی دست به جعل سند زده بوده تا پرداخت پول های غیر قانونی را مخفی کند. بر این اساس در سال 2010 این اداره به گروگان هایی که از دست دزدان دریایی نجات یافته بودند، پول داده بوده تا وانمود کنند در نتیجه عملیات اداره امنیت سومالی نجات یافته اند.

نیویورک تایمز (امریکا): دنیس راس مشاور سابق باراک اوباما در خاورمیانه در کتاب جدید خود درباره روابط امریکا و اسرائیل نوشته: سوزان رایس، مشاور اوباما در اداره امنیت ملی امریکا باعث شد تا روابط تل آویو و واشنگتن که رو به سردی گذاشته بود، بدتر شود و روند توافق هسته ای ایران رو به پیشرفت بگذارد.