آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۷
ورزش
۱۸

خاص ترین آدم معمولی جهان در آنفیلد

کلوپ: لیورپول پرشور بازی خواهد کرد

صاحب نامانی چون ژرارد هولیه، رافا بنیتس و روی هاجسون، کنی داگلیش اسطوره و براندن راجرز گمنام در دو دهه اخیر هرگز نتوانستند لیورپول را به صدر فوتبال انگلیس برگردانند و این ماموریت پنجشنبه شب به مربی خوشنام و صاحب سبک آلمان یورگن کلوپ سپرده شد.

لیورپول که روزگاری حرف اول فوتبال انگلیس را می زد و با 18 عنوان قهرمانی از پرافتخارترین تیم های فوتبال این کشور محسوب می شود، 26 سال است در حسرت قهرمانی دوباره در لیگ برتر به سر می برد، این تیم هر چند در سال های گذشته و مشخصا فصل قبل تا یک قدمی قهرمانی هم پیش رفت اما نتوانست به آرزوی دیرین هواداران دوآتشه خود جامه عمل بپوشاند. البته در سال های گذشته رافا بنیتس اسپانیایی سرمربی کنونی رئال مادرید با لیورپول حتی قهرمان اروپا هم شد اما او هم در لیگ برتر ناکام بود. در همه این سال ها مربیانی که به آنها اشاره شد سکاندار این تیم شدند و در حالی که در این فصل ورزشگاه آنفیلد به هیچ وجه از براندن راجرز راضی نبود، پنجشنبه شب هدایت این تیم به یورگن کلوپ مربی بلندپرواز 48 ساله آلمانی سپرده شد؛ کسی که او را یکی از ارکان موفقیت کنونی فوتبال آلمان می دانند و یواخیم لو سرمربی ژرمن ها او را شایسته ترین فرد برای جانشینی خود می پندارد.

این مربی آلمانی که با نمایش چشم نواز و کوبنده خود دورتموند را از زیر سایه بایرن مونیخ خارج کرد و دو بار به قهرمانی در بوندسلیگا و یک جام حذفی آلمان دست یافت، در حالی هدایت لیورپول را به دست گرفت که در همان مراسم معارفه هدف تماشاگرپسندی را ترسیم کرد؛ قهرمانی در لیگ برتر.

کلوپ که با قراردادی سه ساله مربی لیورپول شد، اظهار کرد: فکر می کنم می توانم در لیورپول موفق باشم و پیش بینی می کنم در دوره حضورم در لیورپول می توانیم. به قهرمانی لیگ برتر برسیم. توانایی بالایی با داشتن بازیکنان سریع و قدرتمند داریم. لیورپول بازی پویا، پرشور و سریع را ارائه خواهد داد.

سرمربی فصل گذشته بورسیا دورتموند، تصریح کرد: من در مجموع آدمی عادی است. من آقای عادی هستم. امیدوارم از کارم در لیورپول لذت ببرم.