آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۸۴۹۷
بین الملل
۹

سید حسن نصرالله: عربستان شکست سختی خواهد خورد

دبیر کل حزب الله لبنان، انقلاب اسلامی ایران را نعمتی برای مسلمانان و سرنوشت جنگ عربستان در یمن را شکست سخت و تاریخی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه «در سوریه مرحله خطر را پشت سر گذاشتیم» تاکید کرد که سرنوشت تهاجم عربستان سعودی به یمن شکست و ناکامی خواهد بود.سید نصرالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی «الاهواز» ایران که از مرکز استان خوزستان پخش می شود، گفت: ایستادگی ملت، ارتش و رهبری سوریه علت پیروزی اش بر تهاجم جهانی طی پنج سال گذشته است.

وی با بیان اینکه ملت سوریه در قبال توطئه گروه های تروریستی مسلح مورد حمایت کشورهای منطقه ای و بین المللی علیه کشورش هوشیار بود، افزود: سوریه جایگاهی اساسی و بزرگ در محور مقاومت دارد و عامل بزرگی در ناکامی طرح های آمریکایی داشت. بنابراین (دشمنان محور مقاومت) خواستند تا آن را هدف قرار دهند و حقیقت (تحولات سوریه) همین است.نصرالله با بیان اینکه واقعیت تحولات سوریه کم کم برای ملت این کشور روشن می شود، تاکید کرد که سوری ها دریافتند که برنامه غربی ها برای کشورشان، دموکراسی نبوده بلکه نمونه وحشیانه ای از داعش است.سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه «یمن بر تهاجم سعودی آمریکایی پیروز خواهد شد»، افزود: ملت یمن بر دستیابی به استقلال پافشاری می کند و بازگشت به دوران بردگی (عربستان) را نمی پذیرد.