آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۱
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

امتیازات ویژه سرمایه گذاری در راه های آذربایجان غربی

سرمایه گذاران در عرصه ساخت و توسعه راه های مرزی آذربایجان غربی از امتیازات ویژه برخوردار می شوند.

«خلیل محبت خواه» مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امتیازهای ویژه ای از جمله واگذاری اراضی، تغییر کاربری در حریم جاده ها و بازگشت درآمدها از طریق دریافت عوارض برای سرمایه گذاران در عرصه ساخت و توسعه جاده های منتهی به پایانه های مرزی بویژه مرز بازرگان، رازی - خوی، تمرچین و سرو اعطا می شود.

وی با بیان اینکه معافیت سرمایه گذاران در منطقه آزاد ماکو و پایانه مرزی تمرچین از عوارض و مالیات برای دریافت پروانه های ساختمانی از دیگر تسهیلات ارتقای سرمایه گذاری در مناطق مرزی است، تاکید کرد: در صورتی که بازگشت هزینه ها از طریق دریافت عوارض در مدت زمان مشخص محقق نشود، بخش دولتی بقیه هزینه ها را پرداخت خواهد کرد.

حمام «وزیر» دزفول پارکینگ شد

حمام «وزیر» دزفول از جمله بناهای تاریخی اواخر دوره قاجار است که تا اواخر دهه 40 همچنان مورد استفاده قرار می گرفت، اما اکنون اثری از این بنای تاریخی باقی نمانده و به پارکینگ تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، این حمام تاریخی که با ستون های سنگی و معماری منحصر به فرد جزو آثار تاریخی و زیبای شهرستان دزفول به شمار می رفت با اجرای فعالیت های عمران شهری به کلی ویران شده است. طبق اسناد و مدارک موجود حمام «وزیر» که در مجاورت بازار قدیم دزفول و مقابل بازار «خراطان» این شهر واقع شده بود دارای دو ستون سنگی در رختکن بوده، سقف ستون ها و سقف ایوان رختکن نیز دارای چهار طاق رومی بلند بوده و یک ایوان شاه نشین با سقف رومی داشت. «یعقوب زلقی» سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در این باره گفت: اواخر دهه 40 به دلیل توسعه خیابان «شریعتی» فعلی این شهر حمام منحصر به فرد «وزیر» تخریب و از آن زمان به بعد از دسترس مردم خارج شد.

تاییدیه استاندارد برای 60مرکز آبدرمانی در اردبیل

60 مرکز آبدرمانی و چشمه ای استان اردبیل از سازمان ملی استاندارد ایران تاییدیه استاندارد گرفته اند.

به گزارش تسنیم، «هاشم علایی» مدیرکل استاندارد اردبیل، اظهار داشت: در راستای سیاست تدوین استاندارد کالاو خدمات این سازمان، استاندارد ملی ویژه مراکز درمانی و چشمه های آبگرم در استان اردبیل تدوین و طراحی می شود. هاشمی افزود: آبگرم های استان اردبیل باید امکانات و الزام های بهداشتی خود را با استانداردهای نوین مطابقت دهند.