آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۱
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

ایریش تایمز(ایرلند): جاسبر سانگ، رئیس دولت شهر هنگ کنگ در رابطه با بحث برگزاری انتخابات آزاد و تغییر سیستم سیاسی گفت: هنگ کنگ نیاز به اصلاحات دارد و اگر این اتفاق صورت نگیرد، دوباره افراد مشابه پست ها را در اختیار خواهند گرفت.

عرب نیوز(عربستان): بر پایه گزارش دانشگاه قسیم 89 درصد کودکان کار در این کشور سعودی هستند. طبق این گزارش 70 درصد کودکان کار والدین بی سوادی دارند در مقابل 30 درصد آنها والدین شان باسواد است. نگرانی اصلی این مساله از آنجاست که حدود 70 درصد آنها در رنج سنی 12 الی 14 قرار دارند.

تودیز زمان (ترکیه): بولنت کنش، سردبیر بازداشتی روزنامه تودیز زمان نامه ای را از آنجا منتشر کرده که طبق این نامه وی تحت بازجویی و سانسور قرار گرفته است. کنش گفته است، نباید ایده ها و عقاید یک روزنامه نگار تحت بازجویی قرار گیرد از این رو در برابر فشارها تسلیم نخواهم شد.

ایتارتاس (روسیه): شرکت بزرگ روسی گاز پروم از آغاز عرضه گاز به اوکراین خبر داد. بنا به گزارش ها، کی یف از این شرکت خواسته بود، صادرات گاز به اوکراین را ازسر بگیرد. کی یف خواستار عرضه گاز از سوی این شرکت تا سقف 114 میلیون مترمکعب در هر روز شده است.