آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۸۱
صفحه آخر
۱۲

ائتلاف سعودی شهر حیدان یمن را 24 ساعت بی وقفه بمباران کرد!

جنگنده های ائتلاف سعودی با بمباران مستمر و 24 ساعته، شهر حیدان واقع در شمال استان صعده را به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار داد و ده ها غیرنظامی را به خاک و خون کشید.

به گزارش ایرنا، یک منبع محلی در این خصوص گفت: «هواپیماهای جنگی سعودی روز یک شنبه شبانه روز شهر حیدان را هدف قرار دادند و شمار زیادی از مردم را قتل عام کردند. برخی گزارش ها حاکی است این جنگنده ها بیش از 30 عملیات طی 24 ساعت در این شهر انجام داده است.

این منبع محلی افزود: «بمب افکن های سعودی با استفاده از بمب های «ممنوعه» خانه های غیر نظامیان را هدف قرار دادند و در اثر این حملات شمار زیادی از غیر نظامیان شهید یا زخمی شدند.» این منبع همچنین گفت که «شدت بمباران و فاجعه به حدی سنگین و اسفناک است که امکان شمارش شهدا و زخمی های این تجاوز وجود ندارد.» خبرگزاری «خبر یمن» نیز در این باره اعلام کرد: «با توجه به ادامه بمباران گسترده و سنگین این شهر، امکان شمارش قربانیان وجود ندارد و شهروندان و غیر نظامیان ساکن این شهر نمی توانند از اماکن بمباران شده خارج شوند و کسی هم توانایی ورود به این شهر برای کمک به آنان را ندارد و اینگونه، عربستانی ها فاجعه بزرگی را در این شهر رقم زدند.»

از سوی دیگر،جنگنده های سعودی برای سومین روز متوالی، دیروز مقر ریاست جمهوری در صنعا را بمباران کردند. این در حالی است که ائتلاف سعودی روز یکشنبه با بمب های خوشه ای ممنوعه مناطق پراکنده در استان مارب را 15 بار هدف حملات هوایی قرار داده بود. جنگنده های سعودی همچنین در ادامه حملات هوایی خود بیش از 34 یمنی را در شهر البیضا و استان صعده به شهادت رساندند.

اتحاد قبایل علیه سعودی ها

به دنبال تشدید حملات سعودی ها، قبایل استان عمران در یمن با حضور استاندار این استان در مراسم کمپین میلیونی امضای «سند شرافت قبیله ای» شرکت کردند. هدف از امضای این سند تقویت اصول همبستگی قبیله ای برای مقابله با متجاوزان خارجی و مزدوران داخلی است. خبرنگار شبکه المسیره در این مورد اعلام کرد: «قبایل الحاشد و البکیل این پیام را به متجاوزان اشغالگر دادند که قبایل یمن همان زرادخانه عظیم موشکی این ملت هستند که در روزهای آینده در دفاع از کشور و وحدت یمنی پاسخ کوبنده ای به متجاوزان و مزدوران خواهند داد.»