آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۸۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

هشدار پلیس نسبت به نفوذ هکرها در شبکه های اجتماعی

هکرها با استفاده از نام و تصویر جعلی لوگوی تلگرام، خود را به جای شرکت تلگرام قرار می دهند و پیامی به کاربران می فرستند با این مضمون که مشکلی به وجود آمده و باید رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، استفاده از شبکه های اجتماعی این روزها بسیار فراگیر شده و این مسئله که روز به روز افراد زیادی از آن استفاده می کنند، باعث شده تا هکرها هم به فکر استفاده از حفره های امنیتی این شبکه ها برای سوء استفاده از کاربران آن بیفتند.

یک نمونه از این پیام های فریبکارانه و جعلی را در زیر مشاهده می کنید.

سلام کاربر گرامی

به اطلاع رسیده است که حساب کاربری شما به دلیل استفاده نادرست حذف خواهد شد. برای جلوگیری از حذف شدن کارهای زیر را انجام دهید:ابتدا شماره تلگرام خود را برای ما ارسال نمایید سپس ربات ما برای شما کدی ارسال می کند و آن را کپی کرده و برای ما بفرستید تا از حذف اکانت خود جلوگیری کنید.

با تشکر سیستم پشتیبانی تلگرام

با دیدن این پیام و لوگوی شرکت تلگرام ممکن است کاربران این پیام را جدی تلقی کنند و زمانی که نام کاربری را بررسی می کنند، اثری از نام کاربری و شماره تلفن وجود ندارد.

پس از اینکه کاربران به این هکر اعتماد کردند و شماره تلگرام خود را برای او ارسال کردند، علاوه بر نفوذ به تلگرام افراد از طریق بوت ها، با وارد کردن شماره تلفن در سایت یا برنامه telegram، خود را به عنوان کاربر جدید با شماره شما به سایت معرفی کرده و کد تایید از سوی تلگرام دریافت می کنند.

حتی در برخی اوقات هکرها پا را فراتر می گذارند و اطلاعات ایمیل و دیگر اطلاعات شخصی افراد را می خواهند؛ به این صورت که در پیام خود به کاربران می گویند اطلاعات ایمیل خود را وارد کنیدتا کد به ایمیل شما وارد شود. بنابراین علاوه بر شماره تماس فرد، ایمیل کاربر را نیز بدست می آورند و از آن برای ترفندهایی مثل فیشینگ یا... نیز استفاده می کنند. بنابراین هیچ گاه به پیام هایی از این قبیل توجهی نکرده و اطلاعات شخصی خود را ارسال نکنید.