آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۸۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف 324 تن مواد مخدر در کشور

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: در نیمه نخست سال جاری، 324 تن انواع مخدر کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا جزینی، در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهار محال وبختیاری افزود: از این میزان کشفیات، یک هزار و 100 کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه بوده است.وی تاکید کرد: در این مدت، 111 کارگاه تولید ماده مخدر شیشه در کشور شناسایی و منهدم شده است.جزینی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری، 12 میلیون عدد قرص و آمپول غیرمجاز نیز در کشور کشف و ضبط شده است.وی تصریح کرد: این در حالی است که در سال 1393، میزان کشفیات قرص و آمپول های غیرمجاز در کشور 88 میلیون عدد بوده است. قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری یادآور شد: قرص های لاغر کننده موجود در برخی آرایشگاه های زنانه و ترامادول ها از مواد مخدر اعتیادآور هستند.وی اضافه کرد: ساماندهی مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز، به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در دست انجام قرار دارد.

جزینی اظهار داشت: در همین راستا، بسیج به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از نقش تاثیرگذاری برخوردار است. جزینی تاکید کرد: به منظور تشریح خطرات استفاده از مواد مخدر و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه، دوره آموزش مجازی شش ساعته ویژه کارمندان دولت برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر آموزشی ارائه می شود.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، باید در راستای برنامه ریزی برای کاهش 25 درصدی شیوع مصرف مواد مخدر در برنامه ششم توسعه تلاش کند.