آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۸۱
اخبار کشور
۱۰

تراشیدن موی سر 9 معلم ایرانی معلمان همچنان در زندان امارات هستند

9 معلم ایرانی که توسط دولت امارات بازداشت شدند، هم چنان در زندان هستند و موهای سر آنها هم تراشیده شده است.

اواخر هفته گذشته 9 معلم ایرانی مدرسه ایرانیان در العین امارات بازداشت شدند.

دلیل این اتفاق، نداشتن ویزای العین عنوان شده است؛ این در حالیست که معلمان ایرانی ویزای دبی دارند و تاکنون برای حضور در العین با ویزای دوبی مشکلی برای آنها ایجاد نشده بود.

از سوی دیگر امارات از دادن ویزای العین به معلمان ایرانی خودداری کرده است.

یکی از معلمان مدرسه ایرانی العین به فارس گفت: 9 معلم ایرانی همچنان در زندان بزرگ العین هستند و در وضعیت بدی هم به سر می برند.

وی ادامه داد: موهای سر این معلمان را تراشیدند و هنوز هیچ خبری مبنی بر آزادی آنها و حل مشکل به ما نرسیده است.

دادگاه معلمان بازداشت شده در امارات برگزار شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر موضوع بازداشت معلمان ایرانی در کشور امارات بود.

عبدالوحید فیاضی افزود: 9 نفر از معلمان مرد که برای تدریس در مدارس ایرانی به کشور امارات اعزام شده بودند و در مدرسه ایرانی در شهر العین تدریس می کردند از چهارشنبه هفته گذشته توسط دولت امارات بازداشت شده اند.

وی ادامه داد: معلمان ایرانی ویزای دوبی را دارند اما دولت امارات از آنها خواسته تا ویزای مخصوص شهر العین را بگیرند و به همین دلیل آنها را بازداشت کرده و این در حالیست که چندین سال است معلمان ایرانی با ویزای دوبی در شهر العین فعالیت می کنند و دولت امارات نیز ویزای العین را برای آنها صادر نکرده بود.

فیاضی بیان کرد: قرار بود دیروز دادگاهی برای این معلمان برگزار شود و مسئولان از تلاش برای آزادی آنها خبر داده اند. همچنین وزارت امور خارجه و وزارت آموزش وپرورش رایزنی های لازم را برای آزادی آنها انجام داده اند و امیدواریم هر چه سریعتر آزاد شوند.

گفتنی است، تا لحظه تنظیم این خبر، از برگزاری دادگاه این 9 معلم خبری منتشر نشده است.