آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۸۱
اخبار کشور
۳

نمایندگان «مرگ بر آمریکا» گفتند کیهان تذکر گرفت!

دبیر خانه هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد به روزنامه کیهان به دلیل انتشار گزارش رخدادهای 8 مهر مجلس شورای اسلامی که در آن نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا سر داده بودند، تذکر داده است!

روز گذشته دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد، جلسه دوشنبه 20 مهر هیئت نظارت بر مطبوعات با حضور اعضا بیشتر به مباحث نظارتی اختصاص یافت.

در این جلسه تیتر و محتوای صفحه اول روزنامه رویش ملت مورخ 18/7/94 درباره سردار شهید همدانی مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات تشخیص داده شد و مقرر شد به روزنامه تذکر داده شود و پرونده آن به دادگاه ارجاع شود.

بنابر این گزارش در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات، همچنین برخی عبارت های (؟!) مندرج در مطلبی با عنوان «نمایندگان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند» در صفحه 10 روزنامه کیهان مورخ 9/7/94 مشمول بند 8 ماده 6 دانسته شد و مقرر گردید به این روزنامه تذکر داده شود!

تذکر عجیب و غریب این هیئت به روزنامه کیهان در حالی است که کیهان در تاریخ مذکور صرفا گزارشی از رخدادهای روز گذشته مجلس شورای اسلامی داده بود. در این جلسه، نمایندگان در واکنش به دست دادن ظریف و اوباما در سازمان ملل، شعار مرگ بر آمریکا سر داده بودند. تذکر به کیهان به دلیل گزارش رخدادهای مجلس با تیتر «نمایندگان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند» جای تامل و پرسش دارد!