آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۷
صفحه آخر
۱۲

حمله مسلحانه به تظاهر کنندگان مخالف نژادپرستی در آمریکا 5 زخمی بر جا گذاشت

حمله مسلحانه افراد به گفته پلیس ناشناس به اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر مینیاپولیس آمریکا 5 زخمی برجای گذاشت.

شعله اعتراضات به کشتار هدفمند سیاهان توسط پلیس نژاد پرست آمریکا همچنان در شهرهای مختلف این کشور زبانه می کشد در جدید ترین مورد از این اعتراضات و با وجود آنکه یک هفته از قتل «جامار کلارک» سیاه پوست 24 ساله توسط پلیس نژادپرست آمریکا می گذرد، اعتراضات در شهر مینیاپولیس، زادگاه این جوان آمریکایی همچنان ادامه دارد.

به گفته فعالان مدنی در آمریکا پلیس این کشور در حالی «کلارک» را با شلیک گلوله به سر او کشته که وی با دست های بسته روی زمین دراز کشیده بود.

اعتراضات به قتل کلارک در حالی تشدید شده که یکی از فعالان حقوق بشر در آمریکا از نقض قوانین بین الملل از سوی پلیس ایالت «مینه سوتا» در استفاده از گاز اشک آور علیه مردم معترض خبر داده است

به گزارش فارس، اعتراضات در «مینیاپولیس»، شب دوشنبه به وقت محلی در آمریکا نیز ادامه یافت و صدها نفر در ادامه اعتراضات خود، در این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند؛ اعتراضاتی که تا بامداد سه شنبه نیز ادامه یافت.

پایگاه آمریکایی استار تریبون گزارش داد که تعدادی از معترضان به قتل کلارک، در یک خیابان شهر مینیاپولیس «بست نشسته بودند» و خواستار برقراری عدالت در پرونده این جوان سیاه پوست شده بودند.

به گفته مقامات پلیس این شهر، در نزدیکی محل برگزاری تجمع اعتراضی، حداقل 5 نفر بر اثر تیراندازی زخمی شدند که البته حال آنها وخیم نیست و همگی به بیمارستان منتقل شدند.مقامات پلیس مینیاپولیس آمریکا به این موضوع اشاره نکرده اند که چه فرد یا افرادی عامل این تیراندازی بودند و اعلام کرده اند این افراد ناشناس بوده اند.