آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۳۹
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

افزایش ظرفیت گروه های تلگرامی به 1000 نفر

خبرگزاری مهر: کاربران با به روز رسانی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام می توانند گروه های خود را از 200 نفر به 1000 نفر ارتقا دهند. این به روزرسانی از تاریخ 22 نوامبر 2015 در وب سایت تلگرام منتشر شده است. در ماه های اخیر، اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در حالی تبدیل به یکی از اپلیکیشن های جذاب و پرمخاطب شده که هر روز نه تنها به تعداد کاربران این اپلیکیشن افزوده می شود، بلکه استفاده از این اپلیکیشن تا انجام ماموریت های تروریستی نیز پیش رفته است. در روزهای گذشته نیز خبری درباره استفاده گروه تروریستی داعش از اپلیکیشن پیام رسان تلگرام توجهات بسیاری را به خود جلب کرده بود. در همین زمینه نیز تلگرام 27 آبان ماه (18 نوامبر) در توئیتر خود از مسدود شدن 78 کانال مربوط به داعش به 12 زبان خبر داد.

برقراری ارتباط به سبک فیلم های علمی- تخیلی

خبرگزاری فارس: گوگل به تازگی یک نشان قابل نصب روی سینه عرضه کرده که با استفاده از آن می توان با رایانه ها ارتباط برقرار کرد. این نشان مشابه با نمونه هایی است که در فیلم علمی- تخیلی Star Trek: The Next Generation به کار رفته است. به گزارش پی سی ورلد، آمیت سینگال از مدیران گوگل در توضیح علت طراحی این نشان گفته است، همیشه دوست داشتم یکی از اینها را داشته باشم. از این طریق می توانید با رایانه ها حرف بزنید، البته فعلافقط نمونه اولیه آن را ساخته ایم.

این اولین باری نیست که گوگل از فیلم های سینمایی الهام گرفته است. گفته می شود برخی کارکنان گوگل در اندیشه ساخت سیستم عاملی هستند که بتواند به سادگی با انسان حرف بزند، یعنی نرم افزاری مشابه با سیستم عامل به کار گرفته شده در فیلم سینمایی Her. برخی معتقدند گوگل حتی ایده اولیه طراحی خودروهای بدون نیاز به راننده را از یکی از فیلم های قدیمی وودی آلن یعنی Sleeper به عاریه گرفته است. ظاهر خودروهای هوشمند گوگل هم کم و بیش شباهت هایی با این خودرو دارند. گوگل اعلام نکرده نشان سینه سخنگویش چه زمانی برای استفاده عموم عرضه می شود.