آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۳۹
استان ها
۱۸

با راه اندازی پایانه صادراتی اقتصاد «پیشوا» متحول می شود

محسن عسکری

دنیای اقتصاد، شرق استان تهران: بر اساس آخرین اخبار، مجوزهای لازم برای راه اندازی پایانه صادراتی پیشوا اخذ شده و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است، موضوعی که اقتصاد پیشوا را متحول خواهد کرد. این شهرستان از مناطق مهم تهران است که نقش مهمی در رشد اقتصادی این استان ایفا می کند. پیشوا به عنوان یک شهرستان تولید محور شناخته می شود که به موفقیت های بزرگی در زمینه های کشاورزی، دامی و حتی صنعتی رسیده است. بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی پیشوا علاوه بر تامین نیاز منطقه، ب`ر سر سفره پایتخت نشینان نیز رسیده است.

به عقیده کارشناسان ظرفیت های اقتصادی پیشوا بیش از وضع کنونی است و ایجاد امکاناتی همچون پایانه صادراتی می تواند زمینه ساز تحول اقتصادی در این منطقه شود. عباس ملکوتی خواه، فرماندار پیشوا در دیدار با مدیر امور اراضی تهران با اشاره به ضرورت راه اندازی هر چه سریع تر پایانه صادراتی در پیشوا گفت: در سفر سال گذشته معاون اول رئیس جمهوری به شهرستان، مجوز احداث پایانه صادراتی و حمل ونقل، سردخانه و میدان فروش دام به تصویب رسید که همکاری مسوولان می تواند زمینه تحقق این خواسته بحق فعالان بخش کشاورزی را فراهم کند. وی افزود: اگر کشاورزان نسبت به فروش محصولات تولیدی خود اطمینان لازم را داشته باشند و بتوانند بدون واسطه کالاهای تولیدی خود را به دیگر شهرها یا کشورها صادر کنند، رشد تصاعدی تولید در این شهرستان قابل دستیابی است.

ملکوتی خواه اظهار کرد: خوشبختانه پیگیری های خوبی برای راه اندازی پایانه صادراتی در پیشوا انجام شده است. وی افزود: مراحل اداری راه اندازی پایانه صادراتی پیشوا با حمایت مسوولان دولت یازدهم به پایان رسیده و سرمایه گذاران این طرح نیز مشخص شده اند. ملکوتی خواه ادامه داد: زمین موردنیاز برای راه اندازی پایانه صادراتی در پیشوا نیز خریداری شده و تغییر کاربری آن نیز همزمان با صدور مجوز در حال انجام است. فرماندار پیشوا با تاکید بر اینکه پروانه ساختمانی پایانه صادراتی پیشوا نیز همزمان با صدور مجوز پیگیری و به نتیجه می رسد، افزود: با توجه به ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی که در شهرستان وجود دارد، راه اندازی پایانه صادراتی در این شهرستان تحول قابل توجهی را در منطقه رقم خواهد زد. راه اندازی پایانه صادراتی در پیشوا علاوه بر اشتغال زایی و رشد و توسعه هر چه بیشتر منطقه، زمینه معرفی محصولات این شهرستان را در بازارهای بین المللی فراهم کرده و اقتصاد پیشوا را متحول خواهد کرد.