آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۸۵۳۶
شهرستان ها
۵

استاد حوزه و دانشگاه:طی کردن مسیر بدون ولایت سبب آبرو بردن از دین می شود

اهواز-خبرنگاررسالت: استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براین که فریاد ولایت پذیری و این که ولایت ملازمه توحید است، فریاد بلند تری از دیگر مسائل است، گفت: ولایت اقتضای توحید است؛ در تاریخ افرادی بدون ولایت خواستند که مسیر را طی کنند اما آبروی دین را بردند.

به گزارش خبرنگار ما،حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل دینی، در مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) که در جمع عزاداران اهوازی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی براین که «بنی الإسلام علی خمس، علی الصلاة و الزکاة و الصوم و الحج و الولایة، و لم یناد بشی ء کما نودی بالولایة» ابراز داشت: در این حدیث آمده اسلام بر پنج چیز بنا شده است: نماز و زکات و روزه و حج و ولایت، و هیچ یک آنها آن گونه که ولایت مطرح شده است مطرح نگشته است.

وی با اشاره به این که این پنج بنیان سبب استحکام دین می شود، اظهار داشت: در زبان عربی به تنه درخت اصل و به شاخه های آن فرع گفته می شود و در اصول و فروع دین هم این گونه هستند؛ اصل و اساس دین توحید و ماموریت و ندای اصلی پیامبران توحید بود. استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دیگر مسائل متفرع از توحید هستند، گفت: اعتقاد به توحید، اعتقاد به نبوت را به همراه خواهد داشت؛ چراکه این از شاخه های اصلی اعتقاد به توحید است.