آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۸
صفحه آخر
۱۲

قتل عام اعضای گارد ریاست جمهوری تونس / نخست وزیر: کشور در خطر است

در پی وقوع یک انفجار انتحاری در اتوبوس حامل نیروهای ویژه امنیتی تونس و کشته و زخمی شدن دستکم 25 تن از اعضای گارد ریاست جمهوری، نخست وزیر تونس تاکید کرد: «کشور در خطر است.»

منابع خبری نزدیک به ریاست جمهوری تونس اعلام کردند بعد از ظهر روز سه شنبه سوم آذرماه یک عامل انتحاری یک دستگاه اتوبوس حامل اعضای گارد ریاست جمهوری در پایتخت تونس را منفجر کرد که در این حادثه تروریستی دستکم 14 تن کشته و 11 تن زخمی شدند. طبق گزارش های تکمیلی، عامل انتحاری در بین سرنشینان این اتوبوس حضور داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز هیچ کسی مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده نگرفته است.در همین حال رئیس جمهور تونس به مدت 30 روز در سراسر این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.«الباجی قائد السیسی» گفت: «ما تجهیزات و نیروهای لازم برای مبارزه با تروریسم در تونس را فراهم خواهیم کرد.» رئیس جمهور تونس پیش از این در پی هجوم تروریستی در منطقه سوسه که 30 کشته و ده ها مجروح برجا گذاشت به مدت 30 روز وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود که این وضعیت دو بار تمدید و بعد از سه ماه لغو شد. در همین رابطه «حبیب الصید» نخست وزیر تونس نیز اعلام کرد که «کشورش در خطر تهدیدهای تروریستی قرار دارد.»