آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۸۵۳۷
شهرستان ها
۵

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:در هفت ماه ابتدای سال جاری تراز تجاری سیستان و بلوچستان به سمت صادرات مثبت بوده است

زاهدان- خبرنگاررسالت:معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:در هفت ماه سالجاری تراز تجاری استان به سمت صادرات مثبت بوده است. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات استان در هفت ماهه سال جاری به وزن 772 هزار و 805 تن و ارزش دلاری 261 میلیون و 864 هزار و 596 دلار بوده است. غلامعلی گنجعلی گفت: طی بررسیهای صورت پذیرفته میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 22 درصد و از لحاظ وزن 39 درصد افزایش داشته است. وی افزود: عمده کالاهای صادراتی استان شامل مصالح ساختمانی(سیمان)،قیر،تخم گشنیز،سیب درختی،محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی است که به کشورهای هدف از جمله افغانستان،پاکستان،ترکیه،کویت،امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می گردد.

گنجعلی گفت: از کل صادرات صورت پذیرفته از استان 176 هزار تن کالابه ارزش 132 میلیون و 761 هزار و 146 دلار از طریق بازارچه های مرزی استان صادر گردیده که بیشترین میزان آن از طریق بازارچه مرزی میلک است.