آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم:پای ناتو را می خواهند به منطقه باز کنند

امام جمعه قم با اشاره به سرنگون ساختن جنگنده روسیه توسط ترکیه بر فراز آسمان سوریه گفت: این اقدام برای باز کردن پای ناتو به منطقه صورت گرفته است.

قم- خبرنگار کیهان:آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، افزود: آمریکا و متحدانش دیگر قادر به جبران شکست های خود نیستند و باید رسما به آن اعتراف کنند. وی به برگزاری نشست کشورهای تولیدکننده گاز در تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری این نشست در برهه کنونی دلیل پیروزی راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است. امام جمعه قم درباره دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: پوتین از فرودگاه به طور مستقیم نزد رهبری رفت و تحلیلگران سیاسی بر این عقیده هستند که چنین رفتاری نمایانگر ارتباط راهبردی میان ایران و روسیه است.

مدیر حوزه های علمیه قم در ارتباط با سالروز تشکیل بسیج گفت: سازش ناپذیری، مقابله با ظالمان و آگاهانه عمل کردن از ویژگی های انقلاب است و بسیج تمام این ویژگی ها را دارد.

خطیب جمعه قم با اشاره به حرکت خزنده نفوذ و تلاش برای تغییر باورهای مسئولان تصریح کرد: امروز بسیج می تواند با بصیرت افزایی و مطالبه گری آرمان های انقلاب را حفظ کند و با شجاعت پروژه نفوذ را ناکام بگذارد.

وی در ارتباط با سالروز شهادت شهید مدرس گفت: آن مرد با اقتدار مقابل استبداد رضاخانی ایستاد و امروز نمایندگان ما باید با الگو گرفتن از او برای تحقق آرمان های اسلام و انقلاب تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری قیام اخیر فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی را انتفاضه سوم این ملت دانست و گفت: ویژگی این انتفاضه نسبت به دو دوره قبلی آن است که فلسطینی ها در کرانه باختری مبارزه خود را شروع کرده اند و این منطقه تحت سیطره اسرائیلی هاست و انتظار از سران و مردم کشورهای اسلامی آن است که در کنار این مردم مظلوم قرار گیرند.