آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
اخبار کشور
۱۰

عضو هیئت رئیسه مجلس:نفوذ اقتصادی هم به جرائم خانواده وزیر فراری دولت اصلاحات اضافه شد

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه فرزند وزیر فراری دولت اصلاحات به دنبال به یغما بردن اموال بیت المال بوده است گفت: «نفوذ اقتصادی» هم به پرونده خانواده مهاجرانی اضافه شد.

محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه و شاندیز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به دستگیری پسر وزیر ارشاد دولت اصلاحات به خاطر موضوع دزدیده شدن دکل نفتی، اظهار داشت: خوشبختانه متهمان دزدیده شدن دکل نفتی مشخص و دستگیر شدند. وی با بیان اینکه یکی از افرادی دستگیر شده پسر وزیر ارشاد دولت اصلاحات است، افزود: با توجه به اینکه امروز بحث نفوذ در جامعه مطرح است، می توانیم بگوییم که خانواده مهاجرانی هم مشمول نفوذ سیاسی و فرهنگی بوده و هم مشمول نفوذ اقتصادی هستند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: عطاءالله مهاجرانی در ابتدا نماینده مجلس بود، سپس مدت ها به عنوان معاون پارلمانی دولت سازندگی انتخاب شد و توانست به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت نفوذ کند و بعدا هم در دولت اصلاحات، به عنوان وزیر ارشاد به مجلس وقت معرفی شد و رای اعتماد گرفت. وی تاکید کرد: عطاءالله مهاجرانی به خاطر رفتارهای ناپسندی که در زمان مسئولیتش مرتکب شده بود و البته برخی مسائل که قابل گفتن نیستند، به دلایل معلوم و نامعلومی از کشور بیرون رفت و امروز در خدمت سازمان های امنیتی انگلیسی و غربی قرار دارد و به تلویزیون بی بی سی خدمت می کند، مهاجرانی یک عنصر نفوذی بود.

وی همچنین گفت: پسر فردی که پرونده اش این چنین است و به کشور خیانت کرده، در ایران فعالیت های اقتصادی می کند، آنان با اینکه از جمهوری اسلامی ایران خوششان نمی آید و دائم علیه انقلاب اسلامی فعالیت می کنند و نگاهشان به غرب است، اما برای پول درآوردن و دست زدن به فساد اقتصادی «جمهوری اسلامی ایران» را جای مناسبی می دانند و با اینکه پدر و خانواده پسر مهاجرانی از ایران رفته اند، اما فرزند او در داخل کشور به دنبال به یغما بردن اموال بیت المال بوده است.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم پای فرزند عطاءالله مهاجرانی به موضوع دزدیده شدن دکل نفتی باز شده است، پس از نفوذ سیاسی و فرهنگی خانواده مهاجرانی در ایران، با بازداشت شدن فرزند مهاجرانی «نفوذ اقتصادی» هم به پرونده این خانواده اضافه شد.