آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
اقتصادی
۴

با امضای یک طومار کسبه لاله زار خواستار جلوگیری مسئولان از عرضه کالاهای برقی غیراستاندارد و قاچاق شدند

ده ها تن از کسبه صنف الکتریک منطقه لاله زار تهران، خواستار جلوگیری مسئولان از عرضه کالاهای برقی بی کیفیت، غیراستاندارد و قاچاق شدند.

ده ها تن از کسبه صنف الکتریک منطقه لاله زار تهران با امضای طوماری که یک نسخه آن هم به کیهان ارسال شده، خواستار جلوگیری از ورود و عرضه کالاهای برقی بی کیفیت و غیراستاندارد که به صورت قاچاق توسط اتباع خارجی وارد کشور می شود، شدند.

این کسبه در درخواست خود آورده اند: مدت مدیدی است که لوازم برقی بی کیفیت و غیراستاندارد بطور مستقیم و غیرمستقیم توسط اتباع خارجی و خارج از شبکه سالم اقتصادی در منطقه لاله زار عرضه می شود و تاکنون هیچ گونه برخوردی با عوامل این عمل غیرقانونی انجام نشده است.

کسبه صنف الکتریک منطقه لاله زار تهران افزوده اند: عمل غیرقانونی اتباع پاکستانی، افغانی و چینی که بدون ویزای تجاری وارد ایران شده و بدون رعایت قوانین اقتصادی اقدام به عرضه کالاهای برقی غیراستاندارد و قاچاق می کنند موجب به هم خوردن نظم اقتصادی در کسب و کار بنگاه های کوچک و بزرگ صنف الکتریک منطقه لاله زار شده است.

فعالان صنف الکتریک منطقه لاله زار در طومار خود اضافه کرده اند: با توجه به اینکه کسبه، بازرگانان و تجار ایرانی، مطابق قوانین تجارت و اقتصاد کشور و با پرداخت مالیات، عوارض، هزینه های گمرکی، به فعالیت مشغول بوده و ایجاد اشتغال کرده اند خواستار حمایت مسئولان در برخورد با این قانون شکنی هستیم.

این کسبه در پایان خاطرنشان کرده اند: بنابر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی و در جهت جلوگیری از رکود و تعطیلی بنگاه های اقتصادی صنف الکتریک و دیگر صنوف که به بیکاری و ورشکستگی فعالان این عرصه می انجامد، برخورد قاطع مسئولان با عوامل عرضه کالاهای برقی بی کیفیت و غیراستاندارد قاچاق را خواستاریم.