آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
شهرستان ها
۷

طرح توسعه بیمارستان شهید ولیان الیگودرز به اجرا درآمد

با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان الیگودرز طرح توسعه بیمارستان شهید دکتر علیرضا ولیان الیگودرز کلید خورد.

الیگودرز - خبرنگار کیهان:سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز از دریافت مجوز احداث یکی از سه مرکز غربالگری و تشخیص بیماریهای سرطان در الیگودرز خبر داد و گفت: دو نمونه دیگر از این مرکز در خرم آباد و بروجرد احداث می شود که این مرکز با زیربنای 700 متر مربع و اعتبار 1 میلیارد و 700 میلیون تومان در جوار بیمارستان جدید ساخته می شود.

امین ثروتی با اشاره به اینکه برخی سرطانهای شایع در صورت تشخیص به موقع قابل درمان هستند، افزود: مردم در سنین مختلف می توانند با مراجعه به این مرکز غربالگری نسبت به آزمایشات لازم اقدام کرده و در صورت تشخیص بیماری سرطان، برای درمان به شهرهایی که با امکانات بستری و مداوای بیماران سرطانی دارند اعزام شوند.

وی به تجهیز بیمارستان شهید دکتر ولیان اشاره کرده و افزود: تجهیزات بیمارستان خریداری و بخشی از آنها شامل تختهای بستری و تجهیزات مدرن پزشکی به بیمارستان انتقال یافته و بقیه تجهیزات هم در حال انتقال است و امسال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

ثروتی احداث پروژه کلینیک فوق تخصصی در محوطه درمانگاه 17 شهریور را از دیگر پروژه های این شهرستان عنوان کرد و افزود: این مرکز در 2 طبقه و با زیربنای 1100 متر مربع و همچنین اعتبار 1 میلیارد و 700 میلیون تومان احداث خواهد شد.

وی به احداث دانشکده پرستاری اشاره کرد و افزود: دانشکده پرستاری الیگودرز با زیر بنای 4500 متر مربع و در حال حاضر حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال تکمیل و تحویل می شود.

ثروتی گفت: احداث مرکز شول آباد در 2 طبقه و با زیربنای 1200 متر مربع و همچنین دو خانه بهداشت روستایی از دیگر پروژه های الیگودرز در بخش بهداشت و درمان می باشد که در حال انجام هستند.