آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون رئیس جمهوری اعلام کرد:معافیت 2 هزار شرکت دانش بنیان از مالیات

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از معافیت مالیاتی بیش از دو هزار شرکت دانش بنیان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به تحولات اقتصادی جهان در یک دهه گذشته افزود: امروزه نگرش به صنعت تغییر یافته و در حال حاضر شرکت های فولادی و نفتی در مقام های نخست قرار ندارند، بلکه شرکت های مبتنی بر دانش مانند فیس بوک و گوگل در رده های بالای اقتصاد جای گرفته اند و نمونه های متعدد داخلی نیز در زمینه شرکت های موفق دانش بنیان وجود دارد.

وی با انتقاد از جایگاه سنتی صنعت و دانشگاه در کشور اظهار کرد: دانشگاه های ما در محیط اقتصاد نفتی شکل گرفته اند به همین دلیل دانشجویان آنها به دنبال مدرک گرایی و کارمند دولت شدن هستند و از سوی دیگر صنعت ما نیز خود را بی نیاز از دانشگاه ها می بیند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: یک هزار و 900 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که این شرکت ها امسال بیش از 70 میلیارد ریال فروش داشته اند.

ستاری در نشست با اصحاب رسانه اهواز گفت: نیروهای پژوهشی مورد حمایت بنیاد قرار می گیرند و تسهیلات اشتغال نیز برای آنها فراهم می شود اما این تسهیلات اشتغال، وجه نقد نیست.

وی گفت: فعالیت دانشگاه ها باید به سمت پژوهش شکل بگیرد و جهت گیری کلی دانشگاه به این سمت باشد.

ستاری تاکید کرد: دانشگاه نباید به دولت متکی باشد و درصد قابل توجهی از دانشگاه باید از محل شرکت های دانش بنیان تامین شود.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان نیز از فعال شدن مجمع خیرین نخبه پرور استان خبر داد و گفت: تاکنون سه خیر دانشگاهی برای تامین بورس تحصیلی به دانشجویان اعلام آمادگی کرده اند.

علیرضا زراسوندی در نشست رئیسان دانشگاه ها، اعضای شورای علمی بنیاد ملی نخبگان خوزستان و پارک علم و فناوری استان، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: صندوق بنیاد نخبگان استان برای حمایت از نخبگان و دانشجویان فعال راه اندازی می شود.

وی افزود: خوزستان بعد از تهران دومین استان در ثبت نام از نخبگان بوده و تاکنون 425 نفر در این زمینه ثبت نام کرده اند. زراسوندی در ادامه از اجرای «طرح شهاب» در مناطق عشایری استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ساخت پژوهش سرا و فرهنگسرا در مناطق عشایری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش عشایر خوزستان اجرا می شود.