آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

قاتل بانکدار ایرانی اعدام می شود

دادگاه تجدیدنظر مالزی حکم اعدام یک راننده را به اتهام قتل بانکدار ایرانی و موسس «ای.ام بانک» این کشور تایید کرد.

به گزارش ایرنا، «حسین احمدنژادی» بانکدار 75 ساله ایرانی و موسس «ای.ام بانک» هفتم مرداد سال 1392 در حالی که به همراه همسرش از پارکینگ یک معبد چینی در کوالالامپور خارج می شد، کشته شد.مالزی اواسط آبان ماه درحالی که برخی افراد معتقدند پشت پرده قتل بانکدار ایرانی در این کشور روشن نشده است، پرونده این بانکدار را بست، و دادگاه تجدیدنظر حکم اعدام «کونگ سویی کوانگ» متهم 45 ساله این پرونده را که حدود دو ماه پس از قتل بانکدار ایرانی دستگیر شد بار دیگر تایید کرد.دادگاه تجدیدنظر سه نفره همچنین تاکید کرد در مورد 18 سال زندان وی به اتهام اقدام به قتل همسر این بانکدار اعتقاد راسخ دارد. دادگاه عالی کوالالامپور نیز سپتامبر سال گذشته «کونگ» را برای قتل بانکدار ایرانی گناهکار شناخت.

دادگاه تجدیدنظر استدلال کرد که کونگ به دلیل در اختیار داشتن اسلحه گرم و گلوله عادلانه محاکمه شده و یک قاتل است و حکم را تایید کرد.

تحقیقات پلیس نشان می داد، این بانکدار ایرانی به دلیل معامله املاکی به ارزش بیش از 100 میلیون رینگیت (حدود 24 میلیون دلاری) به قتل رسیده است.

این پرونده در حالی توسط پلیس مالزی بسته شد که «پاسکال نژادی» پسر این بانکدار ایرانی که در مسکو زندگی می کند مدعی است پدرش به دلیل نگرانی از فساد در بانکش ترور شد. وی ادعا کرد که پدرش به قتل نرسید، بلکه ترور شد و این ترور ارتباطی با داستان معبد ندارد.

پیش از این در شبکه های اجتماعی مالزی پیامی رد و بدل می شد که مدعی بود قتل حسین احمدنژادی با 60 میلیون دلار سپرده در یک حساب «ای.ام بانک» ارتباط دارد.