آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا

تسنیم: صدها نفر از سرخپوستان در آمریکا روز شکرگزاری، نسبت به «نسل کشی خاموش بومیان» در این کشور اعتراض کرده اند.این تجمع روز پنج شنبه در بندر «پلیموت» ایالت «ماساچوست» و در کنار مجسمه رئیس قبیله سرخپوستان برگزار شده است.معترضان سیاست های نژادپرستانه حاکم بر آمریکا را به شدت محکوم و این روز را «عزای عمومی» اعلام کردند.

غزه

خبرگزاری سما: با تشدید ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی، منابع خبری اعلام کرده اند که لشکر «گولانی» رژیم صهیونیستی بار دیگر به مرز غزه هجوم آورده اند. 18 ماه بود که این نیروها از مرز غزه خارج شده بودند.

امارات

هاآرتص: منابع اسرائیلی اعلام کرده اند که نخستین دفتر نمایندگی دیپلماتیک و اقتصادی رژیم صهیونیستی به زودی در امارات رسما افتتاح می شود.

این برای اولین بار است که اسرائیل یک دفتر نمایندگی را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به صورت «علنی» افتتاح می کند.

چین

رویترز: نیروی دریایی چین برای نخستین بار در مانور مشترک علیه دزدان دریایی در خلیج عدن با کشتی های ناتو شرکت کرده است.

عراق

السومریه نیوز: مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق، وزیر خارجه آمریکا را «تروریست» و رژیم صهیونیستی را «پسر نازپرورده آمریکا» توصیف کرده است.وی تاکید کرده که جان کری درباره اقدامات شهادت طلبانه فلسطینی ها حق اظهارنظر ندارد چه برسد به اینکه بگوید چه کسی تروریست است و چه کسی بر حق.

پاکستان

تلویزیون پاکستان: «هارون بهاتی» یکی از سرکرده های اصلی گروه لشکر جهنگوی که مسئول بسیاری از حملات خونبار به شیعیان پاکستان است روز جمعه در درگیری با پلیس به هلاکت رسید.در این درگیری 3 نفر دیگر از افراد لشکر جهنگوی کشته شدند.

ژاپن

ایرنا: توکیو از آمادگی خود برای اعزام یک ناو جنگی به دریای جنوب چین خبر داده است. این در حالی است که چین به ژاپن هشدار داده وارد منازعات دریای جنوبی چین نشود.

یونان

ریانووستی: گروهی از شهروندان معترض یونانی با تجمع در مرکز آتن سرنگون شدن یک فروند جنگنده روسی توسط جنگنده های ترکیه را محکوم کرده اند. معترضان پرچم های آمریکا، ترکیه و ناتو را به آتش کشیدند و خواستار خروج یونان از ناتو شدند.