آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۶۱
سیاست
۲

خبر

آیت الله هاشمی رفسنجانی: نباید با اهداف باندی و جناحی مصالح ملی را مخدوش کرد

ایسنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر جهاد کشاورزی و معاونان او با اشاره به مانع تراشی های همیشگی تندروها در مسیر مذاکرات و توافقات هسته ای، اجرای برجام را خواست متقابل ایران و کشورهای 1+5 دانست و درخصوص انتخابات اسفندماه، با تاکید بر اهمیت هر دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: «همه گروه ها اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل، باید به این نکته توجه داشته باشند که حضور پرشور مردم در انتخابات، آینده نظام را ترسیم می کند و نباید با اهداف باندی و جناحی، مصالح ملی را مخدوش کرد». او هرگونه دست اندازی در مسیر برگزاری انتخابات پرشور را ظلم به آرمان های امام و شهدا و همچنین ظلم به حق اجتماعی و سیاسی مردم ایران در نظام بین الملل دانست و گفت: «هیچ توجیهی نمی تواند خلق حماسه سیاسی دیگری را مخدوش کند».

یک مقام قضائی اعلام کرد: سعید مرتضوی ممنوع الخروج نیست

ایسنا: معاون قضائی دادستانی کل کشور گفت: ممنوع الخروج بودن سعید مرتضوی از سوی مرجع قضائی رفع شده و وی ممنوع الخروج نبوده است. حسین ذبحی با بیان این مطلب گفت: او پیش از این ممنوع الخروج بود. همان مرجع قضائی که مرتضوی را ممنوع الخروج کرده بود، متعاقبا نسبت به رفع ممنوع الخروجی وی اقدام کرد. او ادامه داد: رفع ممنوع الخروجی مرتضوی مربوط به روزهای اخیر نیست و قبلااتفاق افتاده بود.

صدور «آیین نامه میانجیگری در امور کیفری»

اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه: آیین نامه میانجی گری در امور کیفری با 38 ماده از سوی آیت الله آملی لاریجانی صادر شد. آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، در اجرای ماده 84 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 و اصلاحیه آن «آیین نامه میانجی گری در امور کیفری» را صادر کرد.