آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۶۱
اقتصاد
۴

خبر

پیشنهاد ایجاد 3 بانک تخصصی در حوزه راه وشهرسازی

ایلنا: وزیر راه وشهرسازی با اشاره به پیشنهاد راه اندازی سه بانک تخصصی در حوزه راه وشهرسازی در برنامه ششم توسعه، گفت: بحث تشکیل صندوق توسعه حمل ونقل در حوزه آزادراه ها و بزرگراه ها، ایجاد صندوق توسعه حمل ونقل در تمام حوزه ها و راه اندازی بانک تخصصی در حوزه مسکن را در برنامه ششم توسعه پیشنهاد داده ایم. عباس آخوندی در اجلاس وزرای آسیا- اقیانوسیه با وزرای مسکن و شهرسازی ایران، گفت: بخش عمده ای از آمار حاشیه نشین های شهری جهان مربوط به کشورهای آسیا و اقیانوسیه است.

پیشنهاد آزادسازی قیمت نان برای ارتقای کیفیت است

ایرنا: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: پیشنهاد آزادسازی قیمت نان برای ارتقای کیفیت و حمایت از تولیدکنندگان زنجیره تولید گندم تا نان است.

علی قنبری افزود: هم اکنون به دلیل «دوگانگی قیمت ها بین گندم، آرد و نان» همه تولیدکنندگان این زنجیره ازجمله گندم کاران، کارخانجات آرد و نانوایی ها ناراضی هستند و انتظار دارند در ازای افزایش کیفیت نان، قیمت این محصولات نیز افزایش یابد، درحالی که مصرف کنندگان نیز از کیفیت بد نان گله مندند.

خرید نفت داعش توسط ترکیه صادرات فراورده های نفتی را کاهش داد

فارس: حسن تاجیک، عضو هیات مدیره انجمن صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: بخشی از نیاز ترکیه به سوخت توسط داعش تامین می شود، چنان که در حدود 700 تا 800 هزار بشکه در روز نفت به نصف قیمت بین المللی در اختیار ترکیه قرار می گیرد و به همین دلیل واردات این کشور از ایران کاهش یافته است.